Foto: iStockphoto.com

Kladivo na Áčka? Český startup chce prodávat desítky tisíc ojetin ročně

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Nový český startup Carvago rozjel internetový velkoobchod s ojetými vozy. Chystá se vyhledávat a následně autobazarům a dalším prodejcům nabízet ojetá auta z celé Evropy. Klíčem k úspěchu celého projektu, který má ambici konkurovat zavedeným platformám typu Mobile.de nebo Auto1.com, má být sofistikovaná analýza velkých dat. 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Nový český startup Carvago rozjel internetový velkoobchod s ojetými vozy. Chystá se vyhledávat a následně autobazarům a dalším prodejcům nabízet ojetá auta z celé Evropy. Klíčem k úspěchu celého projektu, který má ambici konkurovat zavedeným platformám typu Mobile.de nebo Auto1.com, má být sofistikovaná analýza velkých dat. 

Související článek

Díky malé moravské firmě už vám auto nikdo neodtáhne. V Praze je to ale jinak

Už vám někdy naložili a odvezli auto, protože jste přehlédli oznámení o čištění ulice? S řešením přišel startup Urbitech, který motoristy na blížící se termín blokového čištění upozorní. Kromě toho nabízí ještě jednu aplikaci – digitální obdobu hlášení místního rozhlasu. O těchto chytrých produktech jsme si na veletrhu ISSS povídali se dvěma šéfy Urbitechu Markem Pinkavou a Petrem Tomášů.

Startup Carvago chce změnit evropský trh s ojetými auty. Sloužit k tomu má i aplikace s umělou inteligencí, která má radit konečným prodejcům ojetých vozů z řad bazaristů. Ti se tak před objednáním auta podívají například na prognózy prodejů, srovnání tržních cen, odhad likvidity vozu, doporučení k výkupu a další informace, které mají ve výsledku vést k nárůstu prodejů. Že nejde jen o garážový nápad, ale zeširoka promyšlený projekt, dokazují vůdčí osobnosti, které za ním stojí. Jedním je zakladatel Košík.cz Jakub Šulta, tím druhým pak bývalý vrcholový manažer koncernu Volkswagen a šéf společnosti Škofin Jan Kranát. Od investiční skupiny Portiva na rozjezd startupu získali vyšší desítky milionů Kč.

„Chceme se etablovat mezi přední prodejce ojetých aut v Evropě typu Auto1.com nebo Autorola.com. V následujících pěti letech se plánujeme dostat na prodeje přesahující desítky tisíc aut ročně,“ řekl Kranát.

Carvago nepřetržitě sbírá reálné údaje o milionech ojetých vozidel na evropském trhu. Dalším krokem je analýza takzvaných velkých dat, která dokáže rychle a přesně vyhodnotit prodejní potenciál každého vozu v jednotlivých zemích. Následuje cílená nabídka konkrétních automobilů jednotlivým dealerům, fyzickou dodávku vozidel pak zajišťuje mezinárodní společnost GEFCO.

Carvago má být jedním ze základních stavebních kamenů většího řetězce. Ten v rámci mateřského holdingu EAG pokryje celý proces od výkupu, přes financování a pojištění až po dodání ojetého automobilu prodejcům vozů či koncovým zákazníkům. Vedle toho bude také schopen poskytovat cenná data dalším účastníkům trhu, jako jsou například pojišťovny nebo banky. Investiční skupina Portiva, která má v EAG poloviční podíl (Šulta a Kranát drží po 25 procentech), plánuje jednotlivé články do řetězce přidávat postupně, celkem má na akvizice v rámci holdingu v tuto chvíli připraveny nižší stovky milionů korun.

Související článek

Na silnici to klouže! Auta od Volva si to díky cloudu řeknou mezi sebou

Vozy automobilky Volvo se budou v celé Evropě vzájemně upozorňovat na kluzký povrch na silnici nebo na jiné nebezpečí signalizované spuštěním výstražných světel. Komunikovat budou prostřednictvím cloudové sítě.

„Online trh s automobily má obrovský potenciál. Díky zkušenostem lidí, kteří projekt povedou, a díky moderním technologiím, na nichž celé řešení stojí, jsem přesvědčen o tom, že růst Carvaga bude brzy srovnatelný s nejúspěšnějšími evropskými startupy,“ komentuje investici výkonný ředitel Portivy Pavel Svoreň.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama