zdroj: esport.cz

Češi si oblíbili esport. Jeho sledovanost meziročně vzrostla dvojnásobně

Trendy & tipyAktuality 2 min čtení

Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 92 % a v počtu odsledovaných hodin dokonce o 113 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou pak Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends. Analýza proběhla pod odborným dohledem expertů ze společnosti Dentsu Czech Republic.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 92 % a v počtu odsledovaných hodin dokonce o 113 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou pak Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends. Analýza proběhla pod odborným dohledem expertů ze společnosti Dentsu Czech Republic.

Související článek

Lepší byznys než o Vánocích. Češi se během karantény vrhli na počítačové hry

Ještě nedávno zcela zavřené restaurace, sportoviště, školy a mnohdy i pracoviště vedly k nárůstu zájmu o počítačové hry a herní vybavení. Hráči po celém světě o třetinu víc využívali globální herní portál Steam. Na jarní období hlásí nečekaně i velký zájem prodejci herní elektroniky, kteří současnou poptávku přirovnávají k předvánočnímu období.

Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok sebevědomí a prázdných hledišť. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 7 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2020. Z údajů jednoznačně vyplývá, že největšími soutěžemi v Česku jsou seriál COOL Liga, Hitpoint Masters, Sazka eLEAGUE a Vodafone MČR v počítačových hrách. Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku pak byly MOBA hra League of Legends, kterou sledovali diváci pouze na Twitchi, a Counter-Strike: Global Offensive. Ten se těší oblibě nejenom na platformě Twitch, ale také na Facebooku.

„Cílem naší analýzy je prezentovat fakta z esportového trhu a pracovat s jednotnými metrikami tak, aby nedocházelo k jejich dezinterpretaci. Chceme prezentovat podobu českého esportu na základě tvrdých a zároveň veřejně ověřitelných dat. Výsledkem je vytvoření uceleného přehledu českých soutěží pro partnery esportu i zájemce z řad širší veřejnosti,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. I zde byl zaznamenán výrazný meziroční nárůst. Počet článků týkajících se jednotlivých soutěží vzrostl oproti roku 2019 o 123 %. Největšího mediální pokrytí v roce 2020 dosáhly COOL Liga a Sazka eLEAGUE.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama