foto: Shutterstock

První firmy hledají využití pro bankovní identitu

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Přístup k online službám státní správy získá do konce letošního roku skrze bankovní identitu až 8 milionů Čechů. To není vůbec malé číslo. Na postupné rozšiřování bankovní identity proto začínají reagovat i firmy.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Přístup k online službám státní správy získá do konce letošního roku skrze bankovní identitu až 8 milionů Čechů. To není vůbec malé číslo. Na postupné rozšiřování bankovní identity proto začínají reagovat i firmy.

Související článek

Digitální identita: jak se z pohodlí domova dostat ke službám státu?

Daňová přiznání, výpis z katastru, nahlížení do bodové karty řidiče. To všechno jsou procedury, kvůli kterým lidé donedávna trávili dlouhé hodiny ve frontách na úřadech. Dnes už se to dá s trochou snahy zvládat z domova – a časem by těch funkcí mělo být podstatně víc. Je té nutné snahy opravdu jen trocha? A co obnáší?

Pro občany je bankovní identita něco jako digitální občanka, pomocí které se mohou bezpečně a jednoduše elektronicky prokázat při používání online služeb státu, třeba na Portálu občana. Velmi brzo to bude možné i u firem z různých odvětví. Plány na využití Bank ID mají pojišťovna Kooperativa nebo Pražská plynárenská. Zájem mají ale i další energetické společnosti, pojišťovny a finanční instituce. Plánují, že by lidé skrze bankovní identitu vstupovali do zákaznických portálů firem a mohli tam měnit své údaje, stvrzovat transakce nebo podepisovat smlouvy.

„Česko potřebuje digitalizaci a bankovní identita znamená obrovský krok kupředu. Firmám přinese miliony uživatelů, kteří už vědí, jak se přihlásit ke službám online. Digitální přístup ke službám se stane standardem, což zároveň vytvoří i tlak na další poskytovatele služeb včetně státu, aby digitalizaci urychlil. Zájem občanů a médií i první pozitivní zkušenosti s bankovním identitou potvrzují, že masivní rozvoj digitalizace nastává právě teď,“ uvádí Miroslav Lukeš, poradce pro strategii a obchod Bankovní identity.

Dostat se na úroveň, kdy bude bankovní identitu k přihlašování a ověřování používat drtivá většina Čechů opakovaně, by mělo být otázkou dvou až tří let. Banky mají nyní zhruba 5,5 milionu klientů internetového bankovnictví, tedy uživatelů bankovní identity (do konce roku se má číslo zvednout, jelikož se k Bankovní identitě připojí další finanční instituce). Její využití je čistě dobrovolné. Banka lidem navíc poskytne informaci, kde všude klienti souhlasili s poskytnutím dat.

Související článek

Bankovní malware cílí na mobily. Útoků ubylo, jsou ale nebezpečnější

Jak ovlivnil pandemický rok 2020 chování kybernetických zločinců, kteří se zaměřují na finanční služby? Poměrně zásadně. Celkový počet zachycených útoků sice oproti roku 2019 klesl, zároveň se ale objevily nové a pokročilé techniky útoků, jimž se hůře čelí.

„Kooperativa nepochybuje o správnosti digitalizačního trendu, věří mu a velmi intenzivně jde tímto směrem již dnes jak ve svých procesech, tak zejména v nástrojích a činnostech, které zvyšují komfort klientů. Součástí digitalizace a v mnoha oblastech i zásadní potřebou je e-identita obecně, a proto je Kooperativa s Bankovní identitou v úzkém jednání o podobě efektivní integrace Bank ID. Škála využití je široká a jakkoli pojišťovna většinu potřeb naplňuje jiným způsobem, rozhodně chce využít výhod Bank ID a svým klientům jej nabídnout,“ shrnuje Eva Poláchová, členka představenstva Kooperativy.

„Digitalizace je pro nás jednou z největších priorit. Zavedení služby Bank ID je prvním z kroků k zefektivnění služeb našim zákazníkům. Ověření identity na našem zákaznickém portálu bude díky tomuto řešení velmi rychlé, pohodlné a bezpečné,“ říká Martin Pacovský, předseda představenstva Pražské plynárenské.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama