ilustrační foto: iStockphoto

Vánoční horečka vrcholí a sklady najímají další a další roboty. Pomůže to?

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Prodej obslužných robotů ve vnitropodnikové logistice letos podle zprávy World Robotics Report 2018 vzroste o 66 procent na 115 000 zařízení. Loni se poptávka po automaticky řízených vozidlech a autonomních mobilních robotech v logistických provozech zvýšila o 162 procent na 69 000. Do logistiky přitom mířilo 63 procent všech obslužných robotů využívaných v průmyslových odvětvích.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Prodej obslužných robotů ve vnitropodnikové logistice letos podle zprávy World Robotics Report 2018 vzroste o 66 procent na 115 000 zařízení. Loni se poptávka po automaticky řízených vozidlech a autonomních mobilních robotech v logistických provozech zvýšila o 162 procent na 69 000. Do logistiky přitom mířilo 63 procent všech obslužných robotů využívaných v průmyslových odvětvích.

Související článek

Vyjměte robota z člověka. Technologie nás zbavuje otrocké práce

Jsou roboti těmi, kdo nám práci berou, nebo je máme vítat, protože díky nim ubude rutinní otrocké práce? Lukáš Řeha, provozní ředitel startupu Techstra, který se zabývá využitím technologie robotické automatizace procesů, tvrdí, že roboti nám pomáhají a že jsou zákonitým dalším krokem ve vývoji. Jak to vypadá konkrétně?

Dříve byly podle výkonného ředitele společnosti Mobile Industrial Robots Thomase Vistiho hlavním cílem automatizace výrobní procesy. I v těch nejvíce automatizovaných provozech ale do nedávna probíhala přeprava materiálu manuálním a neefektivním způsobem. Zejména tehdy, když zaměstnanci trávili část pracovní doby taháním vozíků. „Dnešní výrobní prostředí musejí být flexibilní a dynamická. Navíc na přepravních trasách se mohou objevit lidé, zařízení, palety a další překážky. Mobilní roboti v těchto prostředích fungují velmi dobře. S kolaborativní autonomní navigací je automatizovaná přeprava materiálu velmi pružná a adaptabilní. Není zapotřebí přerušovat výrobní procesy, vynakládat dodatečné výdaje a zajišťovat vyšší úroveň bezpečnosti pro zaměstnance,“ vysvětlil Visti.

Související článek

Skladníkům DHL pomůže autonomní vozík

DHL ve svém logistickém centru v Jažlovicích testuje autonomní kolaborativní vozík EffiBOT. Jeho úkolem je s přepravkami na zádech sledovat skladníka mezi regály. Jakmile je některé přepravka plná, robot ji sám odveze k zabalení.

Mezinárodní federace pro robotiku předpověděla, že poptávka po autonomních robotech poroste i v regionu střední a východní Evropy. Kvůli nedostatku pracovníků se totiž firmy stále více zaměřují na optimalizaci vnitropodnikových procesů s využitím logistických systémů. Průměrný meziroční růst robotů dodávaných do logistiky v letech 2019 až 2021 se odhaduje na 18 procent, což znamená, že během těchto tří let bude prodáno 485 000 kusů.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama