Zdroj: Alza.cz

Alza testuje RepeteBox. Nový obal lze použít až stokrát po sobě

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Internetový obchod Alza denně pošle zákazníkům desítky tisíce krabic a jiných obalů s objednaným zbožím. Nyní zkouší takový obal, který půjde používat opakovaně. Dostal název RepeteBox.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Internetový obchod Alza denně pošle zákazníkům desítky tisíce krabic a jiných obalů s objednaným zbožím. Nyní zkouší takový obal, který půjde používat opakovaně. Dostal název RepeteBox.

Související článek

Jakub Nešetřil vydělal miliardy. Teď s dobrovolníky v Česko.Digital mění život v Česku

Jakub Nešetřil vybudoval vývojářský startup Apiary, který v roce 2017 prodal gigantu Oracle za několik miliard korun. Firmu pod hlavičkou Oracle pak odjel řídit do San Franciska do slavného Silicon Valley. Nakonec se ale vrátil zpátky do Česka a letos na jaře oznámil založení platformy Česko.Digital. Jeho cílem je ve spolupráci s tuzemskou IT komunitou změnit digitální život v Česku k lepšímu.

Nápad na vratný obal RepeteBox není přímo z dílny prodejce Alza. Jedná se myšlenku  mladých inovátorů, kteří vyvinuli speciální schránku na přepravu zboží v podobě měkké obálky z umělé hmoty o objemu sedm a čtrnáct litrů. Obálka vzniká v chráněných dílnách na Moravě. Alza se však s jejím používáním neuspokojila a jde ještě o krok dál. V rámci odpovědného podnikání totiž jedná o možnosti zpracovat tímto způsobem i své vyřazené reklamní plachty.

Znovu a znovu použitelná obálka může při zachování ochrany zboží před poškozením v mnoha případech nahradit neskladné krabice a uspořit místo. Navíc je díky své speciální úpravě určena ke zpětnému odběru: v obálce je jazyk, na který se nalepí vytištěná zpětná adresa pro vrácení, další možnost je zboží přímo před zákazníkem z obálky vyjmout a vzít si ochrannou schránku ihned zpět.

„V Alze se vždy snažíme podpořit tu správnou věc – a mladým nadšencům s konkrétními  inovativními nápady fandíme. V oběhu může jediný takový obal nahradit i stovku klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz, podle něhož pilotní testování nyní  probíhá v Bratislavě, kde zákazníci na vratné obálky reagují velmi pozitivně.

Související článek

Televizi, kávovar a pár solárních panelů k tomu. Alza nabízí solární elektrárny pro rodinné domy

Napřed prodávali počítače, pak fotoaparáty, spotřební elektroniku, hračky – a teď si on-line pořídíte solární elektrárny na klíč pro rodinný dům. Internetový prodejce Alza tak pokračuje v rozvíjení konceptu chytré domácnosti.

„Jsme parta mladých lidí, kterým není jedno, co po nás zůstane. Kolik vytvoříme odpadu a co s ním uděláme. Sami často nakupujeme online. Je to rychlé, pohodlné a přehledné. Vrásky na čele nám ale dělá množství odpadu, které s e-shopy mnohdy souvisí. Obaly, které jsou často jen na jedno použití, rychle splní svůj účel a končí v popelnici. Proto jsme se rozhodli vyvíjet znovupoužitelné obaly, které lze používat pořád znova a znova,“ uvedl Richard Bystřický z vedení startupu RepeteBox.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama