foto: iStockphoto.com

Československý startup zaujal americké investory, získal 2 miliony dolarů

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Československý startup Cinnamon získal 2 miliony dolarů od americké technologické firmy Coil na další růst a vývoj své videoplatformy, která využívá umělou inteligenci. Na celém ekosystému se nyní pracuje a postupně by měl spatřit světlo světa v následujících měsících. V první řadě dojde k implementaci systému umělé inteligence a spuštění úplně nového webu, což by se mělo stát zhruba do tří měsíců.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Československý startup Cinnamon získal 2 miliony dolarů od americké technologické firmy Coil na další růst a vývoj své videoplatformy, která využívá umělou inteligenci. Na celém ekosystému se nyní pracuje a postupně by měl spatřit světlo světa v následujících měsících. V první řadě dojde k implementaci systému umělé inteligence a spuštění úplně nového webu, což by se mělo stát zhruba do tří měsíců.

Související článek

Jak pomoci včelám? Chytrými technologiemi, má jasno brněnský startup

Že jsou včely mimořádně důležité pro životní prostředí, ví díky zprávám v novinách leckdo. Včel ale citelně ubývá, výrazně jim škodí sucho a další klimatické změny. Včelaření se tak z nenáročného koníčku proměnilo v docela náročnou činnost. Brněnský startup Forsage se včelařům rozhodl pomoci tím, co umí nejlépe – chytrými technologiemi. Jejich systém zaujal porotce soutěže Climate Challenge organizované Impact Hubem.

„Naší vizí je vytvořit nástroj, který otestuje kvalitu videí před masovým vypuštěním na videoplatformy a sociální sítě. Zároveň ale naše vlastní videoplatforma již dnes nabízí možnost monetizovat videa v reálném čase bez reklam. Spojení s Coilem nám dává příležitost tvůrce odměňovat okamžitě, v reálném čase. Technologie umělé inteligence pak umí rozpoznávat reakce diváků, a to s 97procentní přesností. Diváci pak díky technologii nejsou obtěžování reklamami," uvedl výkonný ředitel Róbert Tarabčák.

Stěžejní součástí Cinnamonu je technologie umělé inteligence se schopností číst emoce z lidského obličeje, kterou startup odkoupil od slovenské firmy Youfirst. Technologii, jejíž vývoj trval více než pět let, nyní Cinnamon implementuje do vlastní platformy ve spolupráci s vývojáři z STRV. Youfirst umí analyzovat celkově sedm emocí, které divák videa při sledování prožívá. Technologie, kterou doposud využívali přední youtubeři, profesionální marketéři i tvůrci reklam či filmů po celém světě, se nově stane neoddělitelnou součástí Cinnamonu.

Druhou klíčovou technologií jsou platby probíhající v reálném čase, a to díky americké firmě Coil. Na rozdíl od ostatních videoplatforem je pražský tým Cinnamonu společně s investory zaměřen především na tvůrce obsahu, kteří na platformě mohou díky jejímu napojení na Coil využívat monetizaci videí v reálném čase. Což pro zákazníka znamená, že tady nenajde reklamy. Za svou historii udělal Cinnamon přes 450 milionů takových mikrotransakcí a denně přidává další 2 miliony.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama