Foto: iStockphoto.com

Koloběžková firma Lime omezuje fungování v Praze. Byznys jí ztěžují i ve Francii

Města chytřeAktuality 2 min čtení

Praha vypověděla memorandum z loňského září uzavřené se společností Lime, která v metropoli provozuje službu sdílených elektrokoloběžek. Magistrátu už došla trpělivost s tím, že Lime nedokáže zabránit porušování předpisů, kdy uživatelé často jezdí po chodnících, řídí koloběžky opilí a nechávají je stát na místech, kde překáží chodcům.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Praha vypověděla memorandum z loňského září uzavřené se společností Lime, která v metropoli provozuje službu sdílených elektrokoloběžek. Magistrátu už došla trpělivost s tím, že Lime nedokáže zabránit porušování předpisů, kdy uživatelé často jezdí po chodnících, řídí koloběžky opilí a nechávají je stát na místech, kde překáží chodcům.

Související článek

Průzkum mezi Pražany: Třetině z nich už se nevyplatí mít vlastní auto

Více než třetině pražských řidičů se už nevyplatí cestovat po hlavním městě vlastním autem a využívají jej pouze mimo Prahu. Nejvíc jim vadí problémy s parkováním a vysoké náklady na provozování vlastního vozu. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro firmu Anytime.

Ačkoliv vypovězení memoranda není nijak právně závazné, podle primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) jde o vyjádření postoje města, které může v budoucnu přistoupit k jiným krokům vedoucím k omezení služby. „Pro zimní období počítáme s omezeným provozem, což nám, věříme, poskytne prostor pro dojednání nové podoby memoranda a jeho podpis před začátkem další sezóny,“ reagoval Ondřej Široký z českého zastoupení společnosti Lime, která v metropoli nabízí obyvatelům města i turistům 1 500 elektrických sdílených koloběžek.

Adam Scheinherr v souvislosti s případným novým zněním memoranda sdělil, že k původním podmínkám, jako je zajištění bezpečnosti a dodržování platných zákonů, bude trvat i na pojištění odpovědnosti, dohodu se správou služeb hlavního města ohledně odvozu špatně zaparkovaných vozítek a dodržování maximální rychlosti v pěších zónách.

Tvrdé kroky ve Francii

Problémy s tímto typem dopravy ale nemá jen Praha. Podobné obtíže musela řešit i Paříž a další francouzská města. Do problému se proto vložili tamější zákonodárci. Nově tak elektrické koloběžky ve Francii mohou řídit pouze lidé starší 12 let, je zakázáno s nimi jezdit na chodníku a od července roku 2020 pro ně začne platit rychlostní limit 25 kilometrů v hodině, přičemž porušení maximální rychlosti může hříšníka vyjít až na 1 500 eur (cca 38 000 Kč).

Související článek

Zapomeňte na SMS zprávy. Ke schválení platby bude stačit pohled do mobilu

Cíl je jasný – vymýtit potvrzování plateb na internetu prostřednictvím SMS zprávy. Jedni říkají, že toto revoluční řešení zvýší bezpečnost internetových plateb, druzí ho označují za výmysl, jenž nutí banky investovat do vývoje nových aplikací. Jedno je ale jisté – změna, která platí od poloviny září, nakopne rozšíření autorizace plateb způsobem, který ještě nedávno působil jako sci-fi. Opisování SMS zpráv postupně nahradí snímání obličeje mobilem.

Tím však francouzské restrikce nekončí. Nově je také uzákoněno, že řidič na koloběžce nesmí používat mobilní telefon, mít v uších sluchátka a nesmí se pohybovat na silnicích mimo město. Zakázaná je i jízda v protisměru a stanoven je nařízení, že stroj může používat maximálně jeden člověk.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama