zdroj: WeAre Summit

Konference pro startupy se kvůli koronaviru přesune do 3D virtuální reality

Firmy chytřeAktuality 4 min čtení

Už 26. a 27. května se uskuteční startupová konference WeAre Summit, za kterou stojí česko-slovenský organizační tým. Na rozdíl od jiných konferencí, které se v současnosti přesunuly do online prostředí, v tomto případě nepůjde jen o živý streaming. WeAre Summit má ambici stát se historicky první startupovou akcí, která se odehraje ve 3D virtuálním prostředí. Účastníci se budou moci volně pohybovat virtuálním světem, mluvit s ostatními a navštěvovat prezentace renomovaných spíkrů z celého světa. To vše bez použití speciálního zařízení pro virtuální realitu.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Už 26. a 27. května se uskuteční startupová konference WeAre Summit, za kterou stojí česko-slovenský organizační tým. Na rozdíl od jiných konferencí, které se v současnosti přesunuly do online prostředí, v tomto případě nepůjde jen o živý streaming. WeAre Summit má ambici stát se historicky první startupovou akcí, která se odehraje ve 3D virtuálním prostředí. Účastníci se budou moci volně pohybovat virtuálním světem, mluvit s ostatními a navštěvovat prezentace renomovaných spíkrů z celého světa. To vše bez použití speciálního zařízení pro virtuální realitu.

Související článek

Sportovci začali kvůli koronaviru pořádat virtuální závody

Po skrečování všech možných utkání a závodů kvůli pandemii koronaviru se sportovní klání přesunula alespoň do světa počítačových her. Vítěz cyklistické Tour de France z roku 2018 Geraint Thomas nebo jeho krajan Adam Yates pořádají online závody pro amatéry i profesionály. O víkendu se také konala virtuální Velká cena Austrálie formule 1, která alespoň symbolicky nahradila kvůli koronaviru zrušený úvodní závod nové sezony F1. Zúčastnil se jí pilot Lando Norris z McLarenu, ale také fotbalový brankář Thibaut Courtois z Realu Madrid.

Koronavirová pandemie překazila plány řadě konferencí, které byly plánované na první půlku letošního roku. Část z nich byla kompletně zrušena, další se přesunuly do jiného, podzimního termínu. Současnou krizi ale jedna akce proměnila ve svou výhodu - organizátoři startupové konference WeAre Summit se rozhodli, že ji celou přesunou do online prostředí. A to ne pouze ve formě streamu, ale jako plnohodnotnou událost v prostředí virtuální reality. „ Síla je v kombinaci online formátů. Stream je skvělá volba, když chcete doručit informaci velkému počtu diváků. Ale je to formát, u kterého nechcete sedět několik hodin v kuse. To vás zkrátka vyčerpá. Návštěvníci si eventy vždy užívali a budou užívat z jiného důvodu. Chtějí se potkávat. Seznamovat se, obohacovat se navzájem, zkrátka networkovat. A tam streaming nedokáže posloužit," vysvětluje Jan Kříž z organizačního týmu konference.

Pořadatelé WeAre Summitu spojili síly s neziskovou organizací Mozilla, která vyvíjí platformu Hubs. Díky tomu proběhne celá akce ve 3D virtuální realitě. Vystupující hosté i účastníci se přitom budou moci připojit bez speciálního vybavení přímo ve svých internetových prohlížečích. „Bylo by od nás naivní myslet si, že každý má doma brýle a ovladače pro virtuální realitu. Od začátku technickou stránku summitu připravujeme tak, aby se lidé mohli připojit a odnést si plnohodnotný zážitek se zařízením, které mají doma,“ říká Kříž.

Po nahrání své fotky do online rozhraní si účastníci vytvoří vlastní 3D avatar, díky kterému se budou moci na konferenci volně pohybovat. Kromě sledování streamů tak budou moci volně komunikovat s dalšími účastníky. Takže tak, jako by se opravdu nacházeli na nějakém fyzickém místě. „Půjde-li všechno tak, jak očekáváme, lidem bohatě postačí výkon na úrovni běžně dostupných notebooků a připojení k internetu,“ dodává Kříž.

Související článek

Pražská firma vyvinula první české virtuální kino

Společnost Brainz Immersive z pražských Vinohrad vytvořila jako první česká firma virtuální kino. Prostřednictvím speciálního softwaru a headsetu umožňuje Brainz VR Cinema divákům ocitnout se přímo v trojrozměrném filmu, který se navíc spustí na všech sledovacích zařízeních současně. Společnost již dodala službu na několik českých filmových festivalů, nyní míří do zahraničí.

Na netradiční konferenci dorazí řada velkých jmen světového byznysu. V roli keynote speakera vystoupí Guy Kawasaki, který zastává funkci chief evangelist ve společnosti Canva a je autorem podcastu Remarkable People. Mezi dalšími potvrzenými spíkry následovali například Katherine Maher, CEO Wikimedia Foundation, Frank Salzgeber, Head of Innovation v ESA (Evropská vesmírná agentura), nebo populární novinářka Esther Wojcicki.

Změna ve světě konferencí?

Jan Kříž si myslí, že koronavirová pandemie může změnit to, jak podobné akce po celém světě fungují. „Věřím, že svět eventů se po letošním jaru a létu kompletně změní. Lokální akce se stanou glokálními. Začnou se propojovat pomocí technologií, jako jsou hologramy a virtuální místnosti. Přestane dávat smysl, aby spíkr letěl přes půl světa kvůli dvacetiminutovému vystoupení. Nebude dávat smysl, aby návštěvník utratil desetitisíce za cesty po konferencích, když se do každé může připojit s minimálními náklady od svého stolu," vysvětluje a dodává, že takový event ve virtuální realitě je obrovsky ekologický, a škálovatelný, v neposlední řadě je také pro účastníky velmi bezpečný.

Účastníci konference se budou se svými avatary pohybovat po virtuálním světě a budou moci interagovat s ostatními lidmi -

WeAre Summit je první akcí podobného typu, která se pro prostředí virtuální reality rozhodla. S tím se pojí určité problémy. „Pořádání konference ve virtuální realitě si žádá značnou dávku nadhledu a statečnosti na všech stranách. Návštěvníci si kupují vstupenku do prostředí, které ještě nikdo nikdy neviděl. Partneři chtějí vidět čísla, která zkrátka ještě neexistují. Keynote spíkři se přihlašují do virtuální reality poprvé v životě. Obrovsky nám v tom pomohlo, když jako první potvrdil účast Guy Kawasaki. Jméno jeho formátu dodalo akci na kredibilitě před dalšími spíkry, které jsme oslovili později. Všechno je zkrátka nové a všechno nám roste vysloveně pod rukama, což samozřejmě přináší i nepříjemná překvapení," vysvětluje Kříž.

Související článek

Firma používá virtuální realitu k náboru zaměstnanců

Dodavatel automobilových dílů Vitesco Technologies začal při přijímání nových zaměstnanců používat testy ve virtuální realitě. Výrobce, který dodává díly světovým automobilkám, tak chce lákat mladé zaměstnance a zároveň šetřit čas. Podnik má zhruba 3200 zaměstnanců a každý měsíc nabírá okolo 30 nových lidí.

Podle Kříže se brzy konference ve virtuální realitě stanou běžnými. „Přichází technologie, které celý zážitek posouvají na úplně novou úroveň. Toto není jen krátkodobá záplata na současnou situaci. Je to nové odvětví, na které si všichni rádi a rychle zvykneme," uzavírá jeden z organizátorů konference.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama