foto: Shutterstock

V bezpečí i v supermarketu: Zelená umělá inteligence z Česka bojuje proti koronaviru

Věci chytřeAktuality 1 min čtení

Český startup Iterait vylepšil své zařízení, které na bázi umělé inteligence umožňuje regulaci počtu lidí ve vnitřních prostorách kvůli eliminaci nákazy koronavirem. Nová verze nástroje Vividi spotřebovává až 20x méně energie než jiné kamery s umělou inteligencí a dá se tak díky malému příkonu napájet malými solárními panely.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Český startup Iterait vylepšil své zařízení, které na bázi umělé inteligence umožňuje regulaci počtu lidí ve vnitřních prostorách kvůli eliminaci nákazy koronavirem. Nová verze nástroje Vividi spotřebovává až 20x méně energie než jiné kamery s umělou inteligencí a dá se tak díky malému příkonu napájet malými solárními panely.

Související článek

Brno.AI: umělá inteligence z Brna zatočí s koronavirem a zbaví řidiče kolon

Nově založená platforma Brno.AI sdružuje inovační agenturu JIC, zástupce města Brna a vědce z brněnských univerzit se zavedenými firmami i startupy, které se věnují rozvoji umělé inteligence. Výsledkem mají být nové vynálezy i aplikace do reálného života obyvatel.

Mechanismus o velikosti mobilního telefonu umí vytvářet tzv. heat mapy prostoru a dávat informace o místech s největším výskytem lidí například v obchodních centrech nebo supermarketech. Příjemným bonusem je možnost ji využívat i venku, protože je vodotěsná a prachotěsná. Navíc je téměř plně recyklovatelná.

Zařízení je po stránce hardwaru i softwaru českým výrobkem. Na fyzickém zpracování spolupracuje Iterait se dvěma dalšími českými firmami a programové vybavení vyvíjí vlastní interní tým společnosti. „Díky technologii edge AI nevyužívá Vividi pro zpracování obrazových dat cloudové úložiště, a proto spotřebovává výrazně méně energie," vysvětlil spoluzakladatel firmy Petr Bělohlávek. Bezpečnost osobních dat je zajištěna tím, že zařízení rovnou vytváří online statistiky a neuchovává žádný obrazový materiál.

Vividi dovede nejen trasovat místa s největším výskytem lidí v prostoru, ale zvládá také management front a spouštění interaktivních reklam cílených na konkrétní osoby.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama