Foto: iStockphoto.com

Brněnský projekt Nesnězeno zachraňuje jídla z restaurací. Rozjíždí se v Praze i zbytku republiky

Trendy & tipyAktuality 2 min čtení

Co se stane s jídlem, které restaurace neprodá? Mnoho podniků ho prostě vyhodí, což je škoda. Díky aplikaci Nesnězeno pro něj ale mohou velmi rychle najít strávníky. Ti navíc díky slevě minimálně třicet procent ušetří. Aplikaci už si stáhly desítky tisíc lidí. 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Co se stane s jídlem, které restaurace neprodá? Mnoho podniků ho prostě vyhodí, což je škoda. Díky aplikaci Nesnězeno pro něj ale mohou velmi rychle najít strávníky. Ti navíc díky slevě minimálně třicet procent ušetří. Aplikaci už si stáhly desítky tisíc lidí. 

Související článek

Uteč z kempu! Češi vymysleli aplikaci, se kterou se dá legálně kempovat nadivoko

Možnost přespat ve stanu nebo v karavanu na klidném místě v přírodě. To je něco, co táhne. Kempy, hlavně ty v turisticky oblíbených lokalitách, jsou totiž během léta přeplněné a hlučné. Jenže kempovat takzvaně nadivoko bez souhlasu majitele pozemku je problém. Hrozí konflikt, případně i pokuta. Trojice českých podnikatelů proto vymyslela aplikaci Bezkempu.cz, která tuhle obtíž řeší.

Autory myšlenky na záchranu nespotřebovaného jídla jsou Michaela Gregorová a Jakub Henni, kteří se inspirovali podobnou službou fungující v Paříži. K nim se přidal ještě Libor Hoření, který coby sedmnáctiletý zažil internetovou stránku Toprecepty.cz, kterou za několik let velmi výhodně prodal. V projektu Nesnězeno funguje jako investor a specialista přes IT stránku projektu.

„Nesnězeno je mobilní aplikace, jejímž prostřednictvím restaurace a kavárny nabízí se slevou, které by ten den neprodaly. Například obědová menu i zákusy, které se musí spotřebovat. Personál podniku nabídku na jídla, o nichž ví, že už je neprodá, zadá do našeho systému, kde si je zákazníci mohou najít a objednat. Minimální výše slevy je třicet procent, ale v průměru je vyšší – dosahuje až na čtyřicet procent,“ vysvětluje Libor Hoření.

Související článek

Čínský systém sociálního kreditu jede. Už má 10 milionů hříšníků. Hůř hledají partnera i práci

V Číně se experimentuje se sociálním kreditem, který vyhodnocuje důvěryhodnost lidí i firem. Často je zjednodušován a přirovnáván k dílům dystopické fikce jako například 1984 nebo seriálu Black Mirror. Je to ale systém, který je komplexní, různorodý a především experimentální. Už funguje v některých městech a oblastech. V celé zemi s více než miliardou obyvatel má být spuštěn příští rok.

Klient po objednání zaplatí za jídlo platební kartou a následně obdrží kód, kterým se v restauraci prokáže. „Zájem lidí o nabízená jídla je velký. Proto uživatelům doporučujeme, aby po registraci do aplikace souhlasili se zasíláním notifikací, které je upozorní, když restaurace v jejich okolí zadá do systému novou nabídku,“ radí Hoření.

Projekt Něsnězeno začínal v Brně, do Prahy přišel nedávno a postupně se šíří po celém Česku. Celkem se zatím jedná o dvě stovky podniků, které nabízí rychlé občerstvení a českou i zahraniční kuchyni. Nejvíc spolupracujících podniků má Nesnězeno v domácím Brně a také v Praze. Další pak jsou v Ostravě, Olomouci nebo Českých Budějovicích. V současné době aplikaci Nesnězeno v telefonu aktivně používá třicet jedna tisíc lidí. Tým Nesnězena plánuje další růst. 

Zájemců o zlevněné jídlo z restaurací je mnoho, tvůrci projektu se tak musí vypořádat hlavně otázkou, jak do něj zapojit co nejvíce podniků. V týmu Nesnězeno zatím působí pět lidí. Firma ale už ve všech krajích aktivně hledá své zástupce, kteří budou oslovovat další podniky, jež by se do projektu mohly zapojit. Ty se mohou hlásit také samy.

Související článek

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftaga: Data dáváme rádi. Víme, že za to přijdou výhody

Ondřej Krátký, spoluzakladatel a šéf platformy Liftago, by mohl dostat přezdívku Pan hodný. Proč? Třeba proto, že vede a rozvíjí aplikaci, která nestojí mimo zákon, což je v taxikářském byznysu skoro až výjimečný počin. Kromě toho uklidňuje spory s taxikáři bojujícími proti nástupu nových služeb a ještě stíhá spolupracovat i s těmi, kteří jeho aplikaci na první pohled nemají příliš co nabídnout – městy, státními institucemi i e-commerce společnostmi. Je to výsledek jeho jasné představy nejen o budoucnosti značky Liftago, ale i celé automobilové sdílené ekonomiky. 

Nesnězeno kromě toho připravuje také spolupráci s pokladním systém Storyous. Díky tomu pak budou mít bistra a restaurace s tímto pokladním systémem možnost zadávat zlevněná jídla do aplikace Nesnězeno právě jeho prostřednictvím. „Počítáme s tím, že tato služba pro partnerské restaurace začne fungovat během září,“ říká Libor Hoření.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama