foto: iStockphoto.com

Baterie do škodovek v Kvasinách začal dodávat robot

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Startovací baterie do vozů Škoda začal ve výrobním závodě v Kvasinách dodávat robot. Akumulátory robot odebírá z přistavených palet a předává je v režimu just-in-sequence přímo na výrobní linku v okamžiku, kdy je na ní vůz, pro který je určená. Továrna v Kvasinách je prvním závodem české automobilky, který v oblasti skladové logistiky tuto technologii využívá. Společnost do ní investovala celkem 450.000 EUR a systém už přihlásila k patentování.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Startovací baterie do vozů Škoda začal ve výrobním závodě v Kvasinách dodávat robot. Akumulátory robot odebírá z přistavených palet a předává je v režimu just-in-sequence přímo na výrobní linku v okamžiku, kdy je na ní vůz, pro který je určená. Továrna v Kvasinách je prvním závodem české automobilky, který v oblasti skladové logistiky tuto technologii využívá. Společnost do ní investovala celkem 450.000 EUR a systém už přihlásila k patentování.

Související článek

Konference Virtual Connect ukázala, jak na chytrý průmysl

Osobní kontakt se jen tak něčím nahradit nedá, ale přesun mnoha aktivit do online světa pár výhod má – člověk se dostane i na akce, které by ještě před půl rokem asi nenavštívil. Třeba na konferenci Virtual Connect, kterou pořádala firma Rockwell Automation.

Baterie se na rozdíl od běžného sekvenčně dodávaného materiálu nepřiváží ze skladu v přesném montážním pořadí. Pro identifikaci správného dílu pro právě montovaný vůz robot baterii skenuje speciální kamerou. Následně přemístí startovací baterie na přepravní vozíky, které přijíždí přímo k lince. Robot současně umí stohovat prázdné palety a přepravní obaly a v případě potřeby ze skladu objednat nové palety s bateriemi. Robot se pohybuje prostřednictvím mobilního trasového navádění a ze všech stran ho obklopují bezpečnostní sítě. Kromě toho je také vybaven senzory, které zabraňují kolizím se zaměstnanci nebo s dalšími stroji.

Inovativní manipulační robot lze po poměrně malých úpravách hardwaru nasadit i na mnoha dalších stanicích, na kterých probíhají procesy na sekvenční bázi. Škoda plánuje, že se ve výrobě a logistice na takové systémy ještě více zaměří. Automobilka zároveň v Kvasinách testuje také nový systém pro zvyšování bezpečnosti práce. Vysokozdvižné vozíky jsou vybaveny lokalizačním zařízením, které umožňuje včasnou identifikaci ostatních vysokozdvižných vozíků. Zaměstnanci závodu nosí speciální náramek, fungující na stejném principu, který je v případě nebezpečí varuje prostřednictvím zřetelných vibrací. Pokud lokalizační zařízení identifikuje jiný vysokozdvižný vozík nebo zaměstnance, sníží stroje automaticky rychlost či v případě potřeby samy zastaví, aby zabránily srážce.

Související článek

5G zvyšuje kvalitu života. Bez něj se zvýší nezaměstnanost, říká Petr Očko, náměstek ministra průmyslu a obchodu

5G. Technologie, která budí vzrušené diskuse. Příkladem může být situace v Jeseníku, jednom z pěti měst, v nichž se rozbíhají pilotní projekty této technologie v ČR. Proč ale vlastně zavádění 5G budí takové vášně nejen v tuzemsku, ale i ve světě? A proč je vlastně 5G tak důležité?

Závod v Kvasinách dnes patří k nejmodernějším v rámci celého automobilového průmyslu, vedle modelu Karoq tu z linky sjíždí i vozy modelových řad Kodiaq a Superb, stejně jako SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama