zdroj: Amazon

Amazon vytvořil nákupní košík, který zboží sám namarkuje a zaplatí

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Americký internetový obchod Amazon představil nákupní košík Amazon Dash Cart, který pozná, co člověk nakupuje. Vybaven je kamerami, senzory a váhou, které sledují, co si zákazník vybírá a co uloží do košíku.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Americký internetový obchod Amazon představil nákupní košík Amazon Dash Cart, který pozná, co člověk nakupuje. Vybaven je kamerami, senzory a váhou, které sledují, co si zákazník vybírá a co uloží do košíku.

Související článek

Chytrá termokamera od brněnské firmy v obchodě zkontroluje, zda nemáte teplotu

Brněnská firma Satomar vyvinula termokamery, které okamžitě a automaticky identifikují lidi se zvýšenou teplotou. Jsou přitom výrazně levnější než ty, které jsou dostupné na trhu – a to díky tomu, že data zpracovávají v cloudovém prostředí pomocí umělé inteligence. Sériová výroba má začít ve druhé polovině května.

Chytrý košík vypadá téměř stejně jako kterýkoliv jiný nákupní košík v supermarketech. Blízko madla má displej, který ukazuje, co je zákazníkovi účtováno. Košík také zaznamená, když si zákazník nákup rozmyslí a položku vrátí. Cena z displeje v takovém případě zase zmizí. Košíku je možné také dát vědět, že si do něj zákazník chce jen odložit bundu nebo příruční tašku.

Když je zákazník s nakupováním hotov, košík vybrané zboží sečte a konečnou cenu nákupu pak odečte z účtu vedeného u Amazonu. Nakupující tak z obchodu rovnou odchází bez zdlouhavého stání nebo vykládání zboží na pás u kasy.

Podobné chytré nákupní košíky začalo už vyrábět i několik start-upů, většinou se ale teprve testují v obchodech.

Nákupní košík se poprvé objeví v novém supermarketu, který chce Amazon ještě letos otevřít v Los Angeles. Obchod sice bude vybaven i pokladnami, Amazon ale tvrdí, že chce dát lidem možnost vyhnout se frontám při placení. Do budoucna by se chytrý košík mohl objevit i v dalších obchodech.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama