ilustrační foto: iStockphoto

Hyundai promítá navigační pokyny přímo na silnici

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Hyundai ve spolupráci se švýcarským technologickým startupem WayRay vyvinul první navigaci se systémem holografického zobrazování s rozšířenou realitou, který dokáže promítat stereoskopický obraz přímo na skutečnou silnici.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Hyundai ve spolupráci se švýcarským technologickým startupem WayRay vyvinul první navigaci se systémem holografického zobrazování s rozšířenou realitou, který dokáže promítat stereoskopický obraz přímo na skutečnou silnici.

Související článek

Benedikt Kotmel. Kdo je muž, který doopravdy ví, jak pomocí dat udělat Prahu chytrou?

Jak chytrá je Praha? A jak chytrá bude v budoucnu? Málokdo o tom dokáže povědět víc než Benedikt Kotmel, šéf projektu Datová platforma, na které technologie smart city v Praze stojí.

Řidič nemusí mít speciální brýle - obraz je nepřetržitě přizpůsobován specifickému zornému úhlu řidiče, aby poskytoval přesné pokyny pro další jízdu. Směr pohybu je v reálném čase přizpůsobován rychlosti jízdy vozidla.

Zatímco konvenční průhledový displej promítá obraz nepřímo, prostřednictvím displeje LCD umístěného v přístrojové desce, holografické zobrazování s rozšířenou realitou promítá obraz přes sklo čelního okna. Virtuální obraz s rozměry 1310 x 3152 mm je promítán do vzdálenosti 15 m od očí řidiče. Navigaci Hyundai demonstrovala na veletrhu CES v modelu Genesis G80.

Související článek

Auta jsou jako chytrý mobil na kolech. Hacker za řidiče dokáže převzít řízení

Bezpečnost aut už není otázkou jen zisku maximálního počtu pěti hvězdiček v nárazových testech. Automobilový průmysl chrlí na trh auta připojená na internet, ale ukazuje se, že příliš neřeší ochranu posádky v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti. Jak moc velké je to nebezpečí pro řidiče a ostatní členy posádky?

Displej WayRay ukazuje nejen navigační funkce, například správný jízdní pruh, cíle a aktuální rychlost, ale disponuje také funkcemi asistenčních systémů ADAS, jako je asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu.

Hyundai a WayRay počítají také s využitím technologie propojení vozidla s ostatními účastníky silničního provozu a dopravní infrastrukturou a s využitím funkcí z oblasti konektivity. Díky tomu budou v reálném čase dostupná data například od semaforů či okolních vozidel nebo údaje o stavu vozovky a povětrnostních podmínkách.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama