Zdroj: Alza.cz

Alza zůstává jedničkou na trhu. Loni odbavila 12,3 milionu objednávek. Expanzi do Německa ale odkládá

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Spousta nových výdejních boxů a spolupráce s alternativní taxislužbou Liftago. Plánovaný průnik na některé zahraniční trhy se nekonal, ovšem třeba v Maďarsku zelený mimozemšťan celkem zdomácněl. Alza.cz Největší český e-shop ohlásil hospodářské výsledky za rok 2019.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Spousta nových výdejních boxů a spolupráce s alternativní taxislužbou Liftago. Plánovaný průnik na některé zahraniční trhy se nekonal, ovšem třeba v Maďarsku zelený mimozemšťan celkem zdomácněl. Alza.cz Největší český e-shop ohlásil hospodářské výsledky za rok 2019.

Související článek

Soukromí s aplikacemi v mobilu je iluze. Nejsme anonymní tečky na mapě, ukázal projekt New York Times

Kde bydlíte? Kde pracujete? V kolik a kam vodíte svoje děti do školy, na kroužky? Kde jste byli minulý víkend v restauraci? Jak dlouho? A kdo tam byl s vámi? Otázky pro Velkého Bratra? Ale vůbec ne. Pro téměř libovolnou firmu stojící za vámi používanou aplikací otázky, na které snadno dokáže získat odpověď. Platí to pro vás i Arnolda Schwarzeneggera. Jak je to jednoduché, ukázal investigativní seriál deníku New York Times.

Byl jednou jeden krámek, asi tak před čtvrt stoletím. Sídlil v jedné holešovické kočárkárně a počítačoví nadšenci si do něj chodili pro základní desky, paměti a další komponenty. Bylo jich čím dál víc a po nějaké době se krámek do kočárkárny nevešel, takže se přestěhoval do větších prostor a zřídil si e-shop. A dál už to všichni známe.

Je tu ukřičený mimozemšťan, který mnoho lidí štve, ale je dost možná známější než krteček Zdeňka Milera. K tomu miliardové obraty a pozice jednoho z největších internetových obchodů v celé Evropě. U nás navíc prakticky nemá konkurenci – jen nárůst obratu za rok 2019 odpovídá zhruba celému obratu dvojky na trhu, jak při zveřejnění loňských hospodářských výsledků podotkl obchodní ředitel Alzy Petr Bena.

Rekordní rok přinesl 12,3 milionů objednávek a přes 37 milionů prodaných kusů zboží. Zmíněný nárůst obratu činil téměř 4,5 miliardy korun, díky němu se tržby e-shopu zastavily těsně pod hranicí 30 miliard. „V Česku a na Slovensku jsme vyrostli zhruba o patnáct procent, podstatně strmější byl růst v Maďarsku – o 69 procent, což nás posunulo na třetí místo na trhu,“ komentoval to Bena.

Související článek

Alza dobyla Maďarsko a teď zelený emzák zaútočí na Německo. Útok povede Tomáš Havryluk

Alza je dnes největší internetový obchod Česka. Jedním z lidí, kteří mají na jeho fungování v Česku i za hranicemi největší vliv, je Tomáš Havryluk (38), jenž je z pozice místopředsedy představenstva zodpovědný za všechny strategické projekty. Proč vlastně Alza neprodává vlastní cloud, co by si vzal z Alibaby a jaká věc by v dopravě byla lepší než autonomní vozy?

Kromě vysokých tržeb je obchodní šéf Alzy spokojený hlavně se zavedením nových služeb a sortimentu. „Radost nám dělá třeba nová kategorie Alza Pet zaměřená na potřeby pro psy a kočky. A také privátní značky – zejména baterie a nabíječky Alza Power, ale třeba i zahradní nábytek, který prodáváme pod značkou Proromance. Snad největším úspěchem je ale spolupráce s taxislužbou Liftago, díky které zákazníci mají zboží doma často už hodinu od zakoupení,“ dodal Petr Bena.

Alza také loni téměř na dvojnásobek navýšila počet AlzaBoxů, kterých je po celém Česku 138. Loňskou novinkou je pak, díky spolupráci s automobilkou Škoda Auto, doručování zboží přímo do kufrů zaparkovaných a zamčených vozů této značky. „Pro nás je to další krok k tomu, aby se zákazník nemusel o doručení vůbec starat,“ vysvětlil technický ředitel Alzy Tomáš Havryluk.

Související článek

Číňanky si stále častěji platí virtuální milence. Kolik za nový typ lásky zaplatí?

Mladé Číňanky mají nový způsob, jak vyřešit partnerské vztahy. Platí si virtuální milence. Společníky na vzdálenou komunikaci si pronajímají prostřednictvím populárního serveru WeChat nebo aplikace Taobao.

Ne všechny plány ale největšímu českému e-shopu vyšly. Úspěchy na Slovensku a v Maďarsku potěší, ale další plánovaná expanze do Polska, Rumunska a především Německa se zatím nekoná. „Bylo by to hezké, ale prostě jsme si vyhodnotili, že to v současnosti nemá smysl. Jednou k tomu nejspíš dojde, prozatím se ovšem soustředíme do oblastí, kde máme reálnou šanci na úspěch,“ krčí rameny Petr Bena.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama