Foto: iStockphoto.com

Bůček, panáky a nově i věčné zírání do mobilu. Češi mají další důvod pro novoroční předsevzetí

Trendy & tipyAktuality 2 min čtení

Tradiční novoroční předsevzetí se obvykle týkají omezení jídla nebo alkoholu. K tomu ale přibývá nový trend. Přibližně 85 procent lidí si myslí, že jim přerůstají přes hlavu technologie a je třeba si občas odpočinout také od nich. Jen menší část ale zároveň dokáže své digitální hračky doopravdy čas od času odložit. Vyplývá to z výzkumu mezi dospělou českou populací, který pro operátora T-Mobile zpracovala společnost Ipsos.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Tradiční novoroční předsevzetí se obvykle týkají omezení jídla nebo alkoholu. K tomu ale přibývá nový trend. Přibližně 85 procent lidí si myslí, že jim přerůstají přes hlavu technologie a je třeba si občas odpočinout také od nich. Jen menší část ale zároveň dokáže své digitální hračky doopravdy čas od času odložit. Vyplývá to z výzkumu mezi dospělou českou populací, který pro operátora T-Mobile zpracovala společnost Ipsos.

Související článek

Číňanky si stále častěji platí virtuální milence. Kolik za nový typ lásky zaplatí?

Mladé Číňanky mají nový způsob, jak vyřešit partnerské vztahy. Platí si virtuální milence. Společníky na vzdálenou komunikaci si pronajímají prostřednictvím populárního serveru WeChat nebo aplikace Taobao.

Závislost na digitálních technologiích vidí častěji jako problém ženy (v 89 % případů oproti 81 % u mužů) a lidé ve věkových skupinách 36 až 44 let a 56 až 65 let (86 %, resp. 90 % oproti průměrným 85 %). „Jde zřejmě o lidi, kteří sledují digitální závislost nejen u sebe, ale i u svých dětí či vnoučat, a tak jsou jejich emoce v této věci silnější,“ dodává Martina Kemrová, manažerka firemní komunikace T-Mobile.

A jak jsou na tom Češi s digitálním detoxem v praxi? Alespoň jedenkrát týdně si jej podle průzkumu dopřeje 28 % z nich. Zatímco mezi muži a ženami v tomto směru rozdíly nejsou, podíl digitálně abstinujících roste spolu s věkem. „V nejmladší skupině 18 až 26 let odkládá technologické hračky jednou týdně jen 13 procent lidí, u lidí nad 54 let je to naopak 36 procent,“ doplňuje Kemrová. Dalších 11 procent lidí si off-line stav dopřeje jednou měsíčně. I když 85 % dotázaných říká, že nám technologie přerůstají přes hlavu, doopravdy si od nich odpočinout tedy dokáže jen 39 procent respondentů.

Související článek

Zatímco nakupujete, robot od Volkswagenu sám nakrmí vaše e-auto elektřinou

Elektřina v osobní dopravě je hit. Roste počet prodaných elektroautomobilů a rekordní je i množství elektřiny odebrané v dobíjecích stanicích. A právě na pohodlné dobíjení se zaměřila i automobilka Volkswagen. Ta chce řidičům nabízet servis v podobě robota, který vyhledá zaparkované auto bez dostatečného množství energie, přiveze k němu baterii s energií a vůz sám nabije.

Proti tomu je velká skupina lidí, kteří se od digitálního světa oprostit nedokážou. Téměř čtvrtina dotázaných (24 %) o tom vůbec nepřemýšlí. Dalších 27 procent je v roli závislých kuřáků: uvědomují si, že by to nebylo špatné, ale svou „hračku“ přesto neodloží. A 10 procent se bez technologií obejde v podstatě jen jednou ročně během dovolené. Celkem 61 procent lidí se tak od moderních technologií kromě dovolené nedokáže odpoutat.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama