foto: iStockphoto.com

Aplikace Mathman pomáhá dětem s matematikou. Zábavně a interaktivně

Věci chytřetéma 3 min čtení

Když Jan Maloušek vytvářel aplikaci Mathman, jen těžko mohl vědět, jak se trefí rodičům školáků do noty. Zábavnou a originální formou totiž s dětmi procvičuje obávanou matematiku, kterou v době koronavirové epidemie museli rodiče své děti učit sami. Maloušek se svou aplikací zaujal porotu soutěže T-Mobile Rozjezdy, která pomáhá začínajícím podnikatelům.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Když Jan Maloušek vytvářel aplikaci Mathman, jen těžko mohl vědět, jak se trefí rodičům školáků do noty. Zábavnou a originální formou totiž s dětmi procvičuje obávanou matematiku, kterou v době koronavirové epidemie museli rodiče své děti učit sami. Maloušek se svou aplikací zaujal porotu soutěže T-Mobile Rozjezdy, která pomáhá začínajícím podnikatelům.

Související článek

Bez povinné maturity z matematiky nebude dost vzdělaných lidí pro digitalizovanou společnost

Maturitou z rodného jazyka studenti prokazují dovednost jasně formulovat a předat myšlenku. Maturitou z matematiky, jež je nezbytným základem všech technických a přírodovědných oborů, dokladují schopnost logicky uvažovat a analyzovat. Bez povinné maturity z matematiky nebudeme mít dostatek kvalifikovaných a relevantně vzdělaných lidí pro digitalizovanou společnost.

Matematika je strašákem spousty dětí na základních i středních školách. Učit ji zábavnou formou je proto velká výzva. Dětem teď s ní může pomoci nová mobilní aplikace, která z učiva matematiky dělá zábavnou hru. V té mají za úkol pomoci superhrdinovi skrze počítání příkladů porazit příšery.

Mathman, mobilní hra sloužící dětem k procvičování matematiky, původně vznikla jako „domácí úkol“ na vysoké škole. Jan Maloušek, který je studentem Vysokého učení technického v Brně, měl v rámci svého studia za úkol naprogramovat aplikaci. „Přemýšlel jsem, co bych měl vytvořit. Po debatě s mámou jsem měl jasno, že by to měl být primárně nástroj ke vzdělávání,“ vysvětluje.

Porazte obávané monstrum

Matematickou hru ocení různě staré děti – ať už ty na základní škole anebo středoškoláci. „Procvičovanou látkou zatím míříme na druhý stupeň základek a na středoškolské učivo. V aplikaci máme 13 kurzů, které pokrývají různá témata,“ popisuje programátor.

Každý kurz má svého záporáka ve formě matematického monstra. Proti nim bojuje superhrdina Mathman. Každý z kurzů se skládá z interaktivní teorie. Studenti odhalují postupy toho, jak se látka počítá a mezi jednotlivými kroky odpovídají na otázky a řeší početní úlohy. Když na otázky odpoví správně, ubude život matematickému monstru. Když špatně, tak zase hrdinovi Mathmanovi.

Bez správného zodpovězení otázek se žák ve hře nemůže posunout dál. „Nechtěl jsem, aby děti jen něco pasivně četly a pak se dostaly do bodu, kdy už půl hodiny nedávají pozor. Otázky mají v průběhu učení udržet jejich pozornost,“ popisuje Maloušek. Aplikace si každopádně neklade za cíl děti vzdělávat od a do zet. „Chtěl jsem hlavně doplnit výuku ve škole. Mathman ji nemá nahradit, ale zábavnou formou doplňovat,“ dodává.

Kurzů a témat, které aplikace obsahuje, je skutečně mnoho. Je tak s podivem, že veškerý obsah zvládl nejprve vymýšlet sám tvůrce. „Teprve před pár měsíci se mi podařilo začít spolupráci s lektorem, který učí matematiku na vysoké škole. Teď příklady vytváříme a průběžně doplňujeme společně,“ říká Maloušek.

Pomoc pro rodiče

Aplikace je k dispozici zcela zdarma, neplatí se za její stažení ani pravidelné používání. I přesto je látky opravdu hodně a hra byla doposud často aktualizována. „Další kurzy budou přibývat, teď to trochu stojí,“ říká Maloušek. Důvod je prostý, hlavní programátor se totiž musel připravovat na státnice. Další aktualizace a kurzy by však měly přibývat již od prázdnin.

Související článek

Pražské školy do roka dostanou 48 digitálních učeben

Do května příštího roku má v pražských školách začít fungovat v 48 učeben Center interaktivní výuky, které umožní moderní výuku podle současných trendů s pomocí digitálních technologií. V květnu se otevřely první čtyři ve Střední škole elektrotechniky, multimédií a informatiky v Praze 9. Na rozvoj městského školství čerpá Praha přes 200 milionů korun z evropských fondů.

Aplikaci v době domácí výuky pochopitelně přivítali rodiče. „Vydal jsem ji začátkem března, momentálně má kolem 10 000 stažení. V době krize o ni byl vyšší zájem,“ vypočítává programátor.

 

Aplikace se bude vylepšovat

Od počátečního nápadu doposud uplynul zhruba rok a půl. Do budoucna chce Maloušek přidávat nejenom novou látku, ale i nové funkce. „Zatím je venku ta nejzákladnější verze, kterou jsem chtěl dokončit před vydáním. Na aplikaci budu dál pracovat. Chci do ní začlenit různé výzvy, studenti budou plnit individualizované studijní plány, kdy si nastaví, co by se chtěli naučit a aplikace jim vygeneruje denní procvičování plán toho, co si mají projít z teorie. A rád bych do aplikace doplnil ještě mnoho dalšího,“ vypočítává Maloušek.

Související článek

Datová Lhota: Česká televize učí děti to, co školy a rodiče nezvládnou

Jak vypadá počítač zevnitř? Co je to ramka a podle čeho poznáme operační systém? A co se stane s daty, která pošleme na Instagram? My to možná víme, ale menší děti často ne – přestože mezi počítači a chytrými telefony vyrůstají. Když je ale vezmeme do Datové Lhoty, odpovědi na tyto otázky přijdou samy.

S tím by mu měla pomoci i soutěž T-Mobile Rozjezdy. „Na soutěži mi přišla fajn možnost účastnit se různých seminářů. Člověk se na nich může spoustu nového zajímavého dozvědět, což mu pomůže s rozvojem jeho projektu,“ uzavírá programátor.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama