foto: Shutterstock

Češi si oblíbili chytré hodinky

Věci chytřeAktuality 3 min čtení

Hodinky, které už dávno neukazují pouze čas. To je rostoucí trend posledních let. Nositelná elektronika, jak se souhrnně nazývají chytré hodinky, chytré náramky a příslušenství, rostla vloni meziročně o 86 %. Růst zaznamenává v Česku i v zahraničí.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Hodinky, které už dávno neukazují pouze čas. To je rostoucí trend posledních let. Nositelná elektronika, jak se souhrnně nazývají chytré hodinky, chytré náramky a příslušenství, rostla vloni meziročně o 86 %. Růst zaznamenává v Česku i v zahraničí.

Související článek

Na ČVUT vznikne nejmodernější 5G kampusová síť, postaví ji T-Mobile

Společnost T-Mobile postaví v nejbližších měsících pro Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC ČVUT) nejmodernější kampusovou síť v České republice.

„Lidé si rychle zvykli na propojení chytrých hodinek s telefonem a jeho snadné ovládání bez nutnosti jej pokaždé vytahovat z kapsy. A kontrola toho, kolik pohybu se nám denně dostává, má zvlášť v dnešní době obrovský význam,” říká Michal Buzek, šéf analytiků nákupního rádce Heureka. Na obratu v segmentu elektroniky se tato kategorie podílí už téměř 5 % a potenciál trhu tuší také nové značky, do Česka jich přibylo za loňský rok hned několik.

„První čtvrtletí tohoto roku ukazuje, že loňský trend pokračuje. Ve srovnání s loňskem je první kvartál silnější zhruba o 150 %. Nemluvíme o zanedbatelných číslech, protože kategorie nositelné elektroniky se na obratu celé elektroniky na internetu podílí už téměř 5 %. A to je zajímavé číslo,” dodává Buzek. Vyšší zájem o sledování pohybové aktivity nemají jenom Češi, podobný růst je patrný i na Slovensku, v Maďarsku nebo třeba ve Slovinsku, tedy napříč celým regionem střední a východní Evropy.

Chodím, běhám, hýbu se

Jedním z hlavních důvodů, proč si lidé chytré hodinky či náramky pořizují, je kontrola vlastní pohybové aktivity - od měření základních statistik jako je počet kroků nebo naběhaných kilometrů, přes zachycení trasy prostřednictvím GPS po hlídání tepové frekvence. Hodinky a náramky často disponují upozorněním, aby v případě delší pohybové nečinnosti člověk vstal a něco dělal.

Každoročně se ale významně zvyšuje i podíl zákazníků, kteří sáhnou po “komplexnějším” zařízení, které kromě měření sportovní aktivity umožní také jednoduše ovládat mobilní telefon. „Lidé si rychle zvykli na propojení chytrých hodinek s telefonem a jeho snadné ovládání bez nutnosti jej pokaždé vytahovat z kapsy,” říká Buzek.

Související článek

Jaká bude budoucnost sportu? Digitální díky 5G, předpovídá Ericsson

Sportovní a mediální průmysl čelí dvěma trendům. Prvním je zvyšující se průměrný věk fanouškovské základny. U klasických sportů se pohybuje mezi 40 a 64 lety a u esportu činí zhruba 25 let. Druhý trend představují neustále rostoucí hodnoty dohod o mediálních právech pro vysílání živých sportovních přenosů. Oba tyto faktory podtrhují potřebu digitální transformace sportu a médií, argumentuje společnost Ericsson.

Jeho slova potvrzuje také Petr, IT manažer jedné liberecké firmy, který výstižně shrnul, proč si chytré hodinky pořídil: „Jsem závislák na telefonu a internetu. Hodinky jsou pro mě super v tom, že nemusím kvůli každé věci vytahovat telefon, ale zvládnu skrze předdefinované odpovědi psát zprávy a přijímat hovory, i když telefon nemám přímo u sebe. A platbu v obchodech už si bez nich nedokážu moc představit.“

Češi jsou milovníci Applu, na Slovensku i v Maďarsku vede Xiaomi

Z pohledu objemu online prodejů jsou na českém trhu nejpopulárnější hodinky značky Apple. Mezi další favority u nás patří Samsung a Garmin, následují je Xiaomi a Huawei. „Do tohoto segmentu však v loňském roce vstoupilo hned několik nových hráčů, například značky Wotchi, Niceboy, Haylou, Forever nebo Suunto, které si během prvního roku získaly pozornost zákazníků, a na obratu celé kategorie ukořistili podíl téměř dvě procenta,” doplňuje šéf analytiků Heureky Michal Buzek.

Související článek

Apple jedná s Hyundai o samořiditelných elektromobilech

Výrobce aut Hyundai Motor jedná s americkou firmou Apple. Podle zpráv v korejských médiích firmy jednají o spolupráci v oblasti elektrických automobilů a baterií. Jednání jsou ale zatím v počáteční fázi a nic konkrétního nebylo dohodnuto.

Zajímavé je, že zatímco Češi nedají na značku Apple dopustit, v ostatních zemích střední a východní Evropy kralují spíše levnější hodinky typu Xiaomi nebo Huawei. „V ostatních zemích je také vidět, že si nejoblíbenější značky ukusují na zájmu zákazníků větší podíl než u nás. I když to pro nové hráče na trhu může vypadat složitě, díky vysokému zájmu je všude velký potenciál,“ uzavírá Michal Buzek.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama