foto: iStockphoto.com

Chtěl naučit syna mluvit. Vytvořil proto mobilní aplikaci

Věci chytřetéma 4 min čtení

Jak rozmluvit a smysluplně zabavit malé dítě s pomocí chytrých technologií? Zkuste například českou aplikaci Edudadoo. Její tvůrce s ní zaujal porotu soutěže pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Jak rozmluvit a smysluplně zabavit malé dítě s pomocí chytrých technologií? Zkuste například českou aplikaci Edudadoo. Její tvůrce s ní zaujal porotu soutěže pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy.

Související článek

Aplikace Mathman pomáhá dětem s matematikou. Zábavně a interaktivně

Když Jan Maloušek vytvářel aplikaci Mathman, jen těžko mohl vědět, jak se trefí rodičům školáků do noty. Zábavnou a originální formou totiž s dětmi procvičuje obávanou matematiku, kterou v době koronavirové epidemie museli rodiče své děti učit sami. Maloušek se svou aplikací zaujal porotu soutěže T-Mobile Rozjezdy, která pomáhá začínajícím podnikatelům.

Ty nejmenší děti tráví používáním technologií podle různých průzkumů i několik hodin denně. V dnešní době se jim jen těžko vyhnou; je ale možné je nasměrovat tak, aby se při sledování obrazovek vzdělávaly. Příkladem aplikace, která myslí na rozvoj malých dětí, je české Edudadoo.

Její tvůrce Adam Vlček je jedním z účastníků soutěže pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy. Edudadoo je zástupcem stále rostoucího počtu technologických projektů, kterým operátor pomáhá vstoupit do byznysového světa. Vlček se svou aplikací získal třetí místo v Jihomoravském kraji, a dokonce obdržel zvláštní cenu od České manažerské asociace.

Jak rozmluvit syna

Vlček se k vývoji aplikace pro děti dostal, když potřeboval pomoci svému synovi. Ten se nechtěl rozmluvit, a tak se s ním doma musel ponořit do procvičování logopedie. Otec chlapce se rozhodl pomoct si chytrými technologiemi. Když ale hledal aplikaci, která by vyhovovala jeho potřebám, nic nenacházel.

Rozhodl se tak vytvořit aplikaci vlastní. Jako programátor se ani nemusel učit nic moc nového. Pro něj běžné vytváření kódu navíc obohatil o své vlastní kresby. Ty spolu s možností nahrát k nim různé zvuky a slova pomáhají dětem s mluvením.

Celá aplikace je protkaná ilustracemi, které Vlček sám kreslil na papír pastelkami a fixami. Kromě toho si může každý z rodičů dovybavit program vlastními fotkami i zvuky. To je velkou přidanou hodnotou Edudadoo: podle logopedů se totiž děti spíše rozmluví díky věcem ze svého okolí, které samy dobře znají.

Ještě před jejím vydáním se Vlček bavil s logopedy, učitelkami a psychology, testoval aplikaci s rodiči i s dětmi, několikrát změnil vzhled, funkce i jméno.

Aplikace umožňuje dětem vykonávat různé aktivity, například různě upravovat fotky -

Úplně prvními testery se staly Vlčkovy děti. Syn, kvůli kterému se vše rozběhlo, nakonec skutečně začal mluvit. „Nikdy nezjistíme, jestli to bylo hlavně díky aplikaci. Ale jistě pomohla a poskytla našim dětem kvalitně strávený čas,” říká. Dobrou zpětnou vazbou mu bylo třeba to, když synovci smíchem poprskali celou obrazovku.

Rozjezdy mu umožní pomáhat dál

Posledního zhruba třičtvrtě roku se vývoj Edudadoo stal Vlčkovou hlavní pracovní náplní. Jak říká, chtěl ji dotáhnout především do stavu, kdy už bude za něco stát. To se mu podle všeho skutečně povedlo: dostal se do programu T-Mobile Rozjezdy a i s nulovou odbornou propagací si aplikaci stáhly tisíce lidí. Z toho asi pět procent přešlo na placenou verzi. „Je fakt, že aby skutečně businessově fungovala, musela by aplikace vydělávat ještě řádově víc. Ale kdy jindy zkusit něco svého?” ptá se Adam Vlček.

Takovým přístupem potvrzuje i to, co se u mladých podnikatelů podle průzkumu T-Mobile ukazuje: důležitější než generování zisku je pro ně osobní naplnění z práce a splnění vlastního snu.

Související článek

Manželé vyvinuli pokladnu Berta pro malé podnikatele. Obejde se bez tiskárny a nezatíží peněženku

EET spoustě podnikatelů přidělalo vrásky na čele. Bojí se hlavně dalších nákladů spojených s pořízením profesionální pokladny, kterou by jinak vůbec nepotřebovali. Veronika a Jiří Iblovi z Jizerských hor přišli do soutěže T-Mobile Rozjezdy se zajímavým řešením, které podnikatelům pomůže.

Přesto, úplně bez peněz to nejde. A Rozjezdy právě s tím Vlčkovi pomáhají – třeba i bezplatnými semináři. Díky nim se začne více věnovat marketingu. A taky chce vytvořit nové jazykové mutace aplikace. „Na angličtině už pracuji, verzi mám nahranou od rodilého Američana,” popisuje.

Podle něj se tak Edudadoo jako výuková pomůcka stane zajímavou i pro ty, kteří třeba žádné děti ani nemají a chtějí se naučit nový jazyk. Edudadoo by rovněž mohly využít i školky pro výuku cizích jazyků – právě to je jedna z oblastí, kam Vlčka posunuly Rozjezdy.

Další vývoj vypadá slibně

Je tu však ještě jedna velká skupina, která aplikaci oceňuje. Vlček vysvětluje, že logopedické vady se často pojí s poruchami autistického spektra. I takovým dětem učení hrou pomáhá lépe zvládat každodenní situace, k čemuž značně přispívá propojení se známými objekty – tedy fotkami rodiny, oblíbených hraček i známých míst.

Přes veškeré své programátorské zkušenosti a plány Vlček chce, aby děti u aplikace netrávily zbytečně mnoho času. Aktuálně proto pracuje na časovém zámku, který upozorňuje, že už je zapnutá dlouho, a směruje děti k jiným aktivitám. „Navrhuje něco vytisknout a vybarvit, přečíst nebo uspořádat bojovku po bytě,” popisuje Vlček.

Časem přijde na řadu i možnost sdílení mezi uživateli. Velkým přáním Vlčka je pak ještě víc propojit svět obrazovky a ten “venku”. Už teď má doma Edíky, jak říkají postavičkám z Edudadoo, v plyšové verzi. Líbily by se mu ale i knížky, leporela, nebo dokonce speciální látky a oblečení.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama