foto: Shutterstock

Nový Mercedes bude kamerou hlídat mikrospánek řidičů

Věci chytřeAktuality 1 min čtení

Nový Mercedes-Benz nejvyšší třídy S bude hlídat, aby řidič neupadl do mikrospánku. S využitím citlivé kamery dokáže zaregistrovat mikrospánek pomocí sledování pohybu očních víček. Pokud to zjistí, aktivuje se asistent bdělosti, který zobrazí varovnou zprávu s výzvou k přestávce. Funkce varování před mikrospánkem je aktivní již od rychlosti 20 km/h.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Nový Mercedes-Benz nejvyšší třídy S bude hlídat, aby řidič neupadl do mikrospánku. S využitím citlivé kamery dokáže zaregistrovat mikrospánek pomocí sledování pohybu očních víček. Pokud to zjistí, aktivuje se asistent bdělosti, který zobrazí varovnou zprávu s výzvou k přestávce. Funkce varování před mikrospánkem je aktivní již od rychlosti 20 km/h.

Související článek

Auto probere ospalého řidiče. Novinka od Lexusu může zachránit životy

Americká pobočka automobilky Lexus začala pro projektování nových vozů využívat neurobiologii. Na projektu spolupracuje s programem sdružujícím specialisty nejrůznějších zaměření TED Fellows. Výsledkem má být zdokonalení autonomního řízení, například vozy reagující na náladu řidiče.

Palubní rozhraní automobilu obsahuje také systém Energizing Comfort, který udržuje řidiče v kondici i na dlouhých trasách. Pomocí inteligentního algoritmu může navíc využívat informace z chytrých hodinek - například o kvalitě spánku nebo úrovni stresu. K oddálení únavy na dlouhých trasách nebo ke zvýšení bdělosti přispívají mimo jiné sedadla s masážními funkcemi.

Vedle bezpečnostní funkce má palubní rozhraní MBUX (Mercedes-Benz User Experience) prostřednictvím sledování posádky zvyšovat komfort jízdy. Pomocí kamer na stropní ovládací jednotce a učících se algoritmů rozpoznává interiérový asistent přání a záměry cestujících. Přitom interpretuje směr otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla a reaguje příslušnými funkcemi vozidla.

Podle České společnosti pro výzkum spánku a spánkovou medicínu patří poruchy spánku mezi významné rizikové faktory dopravních nehod. Potřeba délky spánku je individuální a je ovlivněna geneticky i řadou dalších faktorů. U zdravých dospělých osob se pohybuje mezi 7 a 8 hodinami spánku denně, někteří lidé se ale i po 5 hodinách spánku cítí odpočatí. Proto se za kritérium pro nespavost nepokládá délka spánku, ale přítomnost nepříznivých denních následků, jako jsou únava, nevýkonnost či změny nálady.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama