Foto: iStockphoto.com

Konec podfuků během Black Friday. Aplikace ohlídá ceny velkých e-shopů

Trendy & tipyAktuality 2 min čtení

Trojice největších e-shopů Mall, Alza a CZC v minulých letech v rámci akce Black Friday zvyšovala původní ceny produktů, aby tak uměle zvedla i výši propagované slevy. Do boje proti klamání zákazníků se pustily tři technologické firmyApify, Keboola a TopMonks, které společně vyvinuly a bezplatně nabízí nástroj Hlídač Shopů. Nová verze této služby monitoruje vývoj cen produktů na třinácti největších českých e-shopech. Kromě toho nyní nabízí i webovou verzi.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Trojice největších e-shopů Mall, Alza a CZC v minulých letech v rámci akce Black Friday zvyšovala původní ceny produktů, aby tak uměle zvedla i výši propagované slevy. Do boje proti klamání zákazníků se pustily tři technologické firmyApify, Keboola a TopMonks, které společně vyvinuly a bezplatně nabízí nástroj Hlídač Shopů. Nová verze této služby monitoruje vývoj cen produktů na třinácti největších českých e-shopech. Kromě toho nyní nabízí i webovou verzi.

Související článek

Češi si častěji půjčují auta mezi sebou. Jaké vozy je lákají nejvíc?

Češi se nebojí si mezi sebou půjčit automobil prostřednictvím sdílené služby. Dokazují to rekordní čísla za letní sezonu, která zveřejnila společnost HoppyGo, která výpůjčky automobilů zprostředkovává prostřednictvím internetové aplikace. Její zákazníci v červnu, červenci, srpnu a září v součtu najezdili 1,6 milionu kilometrů a průměrná doba zápůjčky poprvé překonala čtyři dny.

„Naše technologie umožňuje automaticky den po dni monitorovat veškeré produkty na internetu, proto jsme před dvěma lety začali analyzovat, zda a jak trojice největších českých e-shopů manipuluje s cenou při Black Friday slevách,“ říká Jakub Balada, zakladatel startupu Apify, podle kterého si loni tito internetoví obchodníci pomocí kouzlení s původní cenou přibarvovali slevy o zhruba deset procent. „Proto jsme se na základě poptávky uživatelů naší služby rozhodli pro letošní rok počet sledovaných obchodů rozšířit na celkem třináct a přidat jednoduché ověření vývoje cen konkrétních produktů na webu,“ dodal Balada. Nově tak aplikace hlídá ceny například na e-shopech Datart, Notino nebo Kasa.cz.

První analýza toho, jak e-shopy upravují ceny během Black Friday, startup Apify nabídl v roce 2017. Loni spojil síly s firmami TopMonks a Keboola. Výsledkem spolupráce bylo rozšíření prohlížeče, který dává možnost kontrolovat reálnost slevy samotnému zákazníkovi. Hlídač Shopů, jak autoři s odkazem na spřízněný projekt Hlídač Státu nástroj nazvali, vývoj jejich cen monitoruje celoročně. Kromě Hlídače shopů vznikla i studie pro 2018, která chování e-shopů v souvislosti s úpravami cen detailně popisuje.

Související článek

Budeme vědět, co jíme. Přichází aplikace, která potraviny ohodnotí jako film

Není náhodou, že i politici nedávno začali řešit dvojí kvalitu potravin. Jenže praxe ukázala, že tolik toho zase nevyřeší. V hlavní roli jsou totiž zákazníci, kteří určují, co si koupí a co v regálu nechají ležet. Abychom měli rozhodování snazší a nemuseli se spoléhat jen na kusé informace z obalů, známý marketér Petr Václavek se chystá nabídnout aplikaci Foodgroot. Ta během okamžiku ukáže, jak je která potravina kvalitní.

Letos se rozhodla trojice firem posunout nástroj na monitoring cen ještě dál, na základě poptávky ze strany spotřebitelů stahuje data o produktech ze třinácti e-shopů: Alza, CZC, Datart, Tesco, Kasa.cz, Košík.cz, Lékárna.cz, Mall.cz, Mironet, Mountfield, Notino, Rohlík.cz a TS Bohemia.cz. Hlídač Shopů na kontrolu výše reálné slevy podle autorů projektu aktivně používá několik tisíc uživatelů.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama