foto: Shutterstock

Proč mi není dobře? S diagnózou poradí nový zdravotnický chatbot

Trendy & tipyAktuality 3 min čtení

Nová aplikace Medik Leo na bázi umělé inteligence využívá data od lékařských týmů a datových specialistů k vyhodnocení více než 1 200 symptomů. Na základě symptomů a bližší specifikace zdravotních obtíží dokáže orientačně identifikovat přes 600 diagnóz s úspěšností 93 %. U těch nejčastějších nabídne uživatelům i lékařsky ověřená fakta o nich bez nutnosti vyhledávat je v jiných zdrojích.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Nová aplikace Medik Leo na bázi umělé inteligence využívá data od lékařských týmů a datových specialistů k vyhodnocení více než 1 200 symptomů. Na základě symptomů a bližší specifikace zdravotních obtíží dokáže orientačně identifikovat přes 600 diagnóz s úspěšností 93 %. U těch nejčastějších nabídne uživatelům i lékařsky ověřená fakta o nich bez nutnosti vyhledávat je v jiných zdrojích.

Související článek

Online komunikace s pojišťovnou zůstane i po koronaviru. Osvědčila se

České pojišťovny se koronavirové situaci přizpůsobily rychle. V době protiepidemických opatření přišly pojišťovny s řešením, ke kterému by si za normálních okolností hledaly cestu déle. Pro usnadnění komunikace se svými klienty představily chatboty a další chytrá řešení sloužící ke zkvalitnění komunikace na dálku. Jak se tyto nástroje osvědčily, jsme zjišťovali v největší tuzemské pojišťovně – Generali České.

Generali Česká pojišťovna představila a do praxe nasadila chatbota na bázi umělé inteligence s názvem Medik Leo. Jeho úkolem je pomoci člověku orientačně určit původ jeho zdravotních potíží. „Umělá inteligence tímto krokem vstupuje do oblasti služeb spojených s životním pojištěním klientů Generali České. Stojí za ní kvalitní lékařská data od mezinárodních lékařských týmů, která jsou propojena s prací datových specialistů. Medik Leo byl navíc podroben důslednému testování i lékařů v Česku. Aktuálně je schopen identifikovat na 600 diagnóz, do budoucna ale budou přibývat další,“ popisuje detaily Markéta Filová, senior manažerka životního pojištění Generali České pojišťovny.

Medik Leo, jakkoliv je pomocníkem, nenahrazuje regulérní lékařské konzultace ani službu lékařské pohotovosti. „Na tuto skutečnost jsou klienti samozřejmě důsledně upozorněni. A to včetně toho, do jaké procentuální míry jimi zadané odpovědi diagnóze odpovídají. Vše je tedy maximálně transparentní s tím, že u výsledných diagnóz uvádíme i doporučené lékařské oddělení, na které by se měli lidé obrátit,“ doplňuje Markéta Filová.

Hlavní rolí elektronického asistenta je v případě obtíží pomoci lidem snadnou a srozumitelnou formou pojmenovat zdravotní komplikaci. Aplikace prošla rozsáhlým testováním, na jehož základě bylo potvrzeno, že dokáže určit pravděpodobnou diagnózu v 93 % případů.

Diagnózu určí po chatu

Online asistent Medik Leo funguje jednoduše na bází online rozhovoru. Klient je nejdříve požádán o vyplnění základních faktů o své osobě (např. pohlaví, věk, výška, váha, základní údaje o anamnéze). V dalším kroku označí na postavě muže nebo ženy oblast příznaků. Následně je vyzván ke specifikaci oblasti příznaků a specifikaci potíží.

Leo se poté ptá na konkrétní otázky, na které uživatel odpovídá ANO, NE, NEVÍM. Otázky se vztahují k symptomům označených v předchozím kroku a širšímu kontextu možností jejich vzniku. Na základě odpovědí na základní a doplňující otázky zobrazí Medik Leo pravděpodobnou diagnózu nebo příčiny zdravotních komplikací klienta.

Související článek

Bude zdraví v mobilu stejná samozřejmost jako platba telefonem? Už se to blíží

Ze svých chytrých telefonů již obsluhujeme své peníze. Máme tam bankovní účty, používáme fintechové aplikace, mobilním telefonem nahrazujeme plastové platební karty i hotovost. Není to jediná citlivá oblast, kterou mobilnímu telefonu svěřujeme. Proč tomuto trendu stále odolává zdravotnictví?

Výstup z Medika Lea je také možné si na závěr stáhnout do formátu PDF a následně vytisknout a použít jako vstupní informace při konzultaci s lékařem.

Chatbota mohou využívat klienti Generali České pojišťovny, kteří již mají sjednané (nebo si sjednají) životní pojištění. Využít tohoto elektronického asistenta mohou kdykoliv přes Klientskou zónu Generali České pojišťovny. „Přestože se k Mediku Leo klient dostává prostřednictvím klientské zóny, přímo do něj se jakékoli informace o klientovi nepřenáší. Práce s online asistentem je tedy zcela anonymní,“ dodává Markéta Filová.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama