Zdroj: Liftago

Liftago: Když si k taxislužbě přibereme rozvážení zásilek, ubyde aut v ulicích

Města chytřeAktuality 2 min čtení

Známá „alternativní taxislužba“ Liftago výrazně rozšiřuje záběr. Nově vás nejen odveze, ale navíc vám domů dopraví balíček či oběd. Podle ředitele Ondřeje Krátkého nejde jen o zisk, ale také o službu městu.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Známá „alternativní taxislužba“ Liftago výrazně rozšiřuje záběr. Nově vás nejen odveze, ale navíc vám domů dopraví balíček či oběd. Podle ředitele Ondřeje Krátkého nejde jen o zisk, ale také o službu městu.

Související článek

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftaga: Data dáváme rádi. Víme, že za to přijdou výhody

Ondřej Krátký, spoluzakladatel a šéf platformy Liftago, by mohl dostat přezdívku Pan hodný. Proč? Třeba proto, že vede a rozvíjí aplikaci, která nestojí mimo zákon, což je v taxikářském byznysu skoro až výjimečný počin. Kromě toho uklidňuje spory s taxikáři bojujícími proti nástupu nových služeb a ještě stíhá spolupracovat i s těmi, kteří jeho aplikaci na první pohled nemají příliš co nabídnout – městy, státními institucemi i e-commerce společnostmi. Je to výsledek jeho jasné představy nejen o budoucnosti značky Liftago, ale i celé automobilové sdílené ekonomiky. 

„Pořád se mluví o tom, jak trochu ulevit ucpaným ulicím,“ tvrdí Ondřej Krátký. „Přitom spousta aut patří kurýrním a rozvozovým službám, které se s taxíky mohou skvěle doplňovat – každá z těchto činností má špičku jindy. Taxíky vozí lidi hlavně odpoledne z práce a v noci z restaurací, jídlo se rozváží v poledne a večer. Když to propojíme, nebudou mít řidiči takové prostoje, vydělají si víc peněz a město si navíc oddechne.“

Od nápadu k realizaci nevedla v tomto případě dlouhá cesta – vedení Liftaga se rychle domluvilo s největším českým internetovým obchodem Alza.cz, dalším e-shopem Shoptet či rozvážkovou cateringovou službou Sushitime. Třeba u Alzy spolupráci přivítali s nadšením: „Rychlé a kvalitní doručování zásilek je naší maximální prioritou, a věříme, že se díky Liftagu dokážeme v těchto oblastech ještě zlepšit. V rámci naší pilotní spolupráce se daří obsluhovat okolí našeho holešovického showroomu v řádu desítek minut od zakoupení,“ vysvětluje ředitel marketingu Alzy Jan Sadílek.

Zákazníci Alzy si mohou doručení Liftagem sami zvolit z několika možností. „My si ale nepotřebujeme dělat reklamu, je nám jedno, jestli nás partneři na svém webu uvádějí nebo ne,“ tvrdí Krátký. „Hlavně když všechno funguje, jak má.“ Velkou výhodou je podle něj nový logistický systém firmy, který umožňuje nabírat další zásilky po cestě na určité místo s minimálním zdržením a rovněž tak přispívá k minimalizaci prostojů.

Související článek

Nejste doma? Nevadí. I tak dá kurýr jídlo do lednice. Příště možná přiletí dron

Amazon a Walmart se předhánějí v tom, kdo získá prvenství v rychlosti doručování zboží. A důraz na to kladou obrovský. Nejde totiž o nic menšího, než je podíl na miliardovém on-line trhu. Protože je lidská práce pořád dražší, budou se zákazníci, zatím hlavně v USA, muset smířit s tím, že se svým doručovatelem už pár přátelských slov neprohodí. Nahradí je autonomní roboti a drony. V prvním kroku si zákazníci pouštějí kurýry až přímo do lednice. A to i když nikdo není doma.

Pro Liftago v současnosti pracuje na 3 000 řidičů, zdaleka ne všichni mají ovšem licenci na převážení lidí. „Rádi bychom všem rozšíření licence na taxislužbu umožnili, většina z nich by to ocenila. Trochu horší to bylo zpočátku v opačném gardu – když jsme taxikářům nabídli, že si můžou začít přivydělávat rozvážkou zboží, zhruba polovina z nich byla ráda, jiní to ovšem dost razantně odmítali. Brali to tak, že taxikář je přece víc než kurýr. Jenže pak jim začalo docházet, že na ně takhle čekají slušné peníze navíc – jednou jsou v ulicích, tak vydělávají,“ vysvětluje Krátký.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama