ilustrační foto: iStockphoto

56 % Čechů věří umělé inteligenci

Stát chytřeAktuality 2 min čtení

Přibližně 90 procent obyvatel střední a východní Evropy má obecné povědomí o umělé inteligenci a přestože jim většinou chybí osobní zkušenost, čtyři pětiny lidí očekávají širší využití v brzké budoucnosti.  V Česku se spojuje především s medicínou. Vyplývá to ze studie IBM vypracované agenturou NMS Market Research v České republice, Maďarsku, Polsku a Rusku.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Přibližně 90 procent obyvatel střední a východní Evropy má obecné povědomí o umělé inteligenci a přestože jim většinou chybí osobní zkušenost, čtyři pětiny lidí očekávají širší využití v brzké budoucnosti.  V Česku se spojuje především s medicínou. Vyplývá to ze studie IBM vypracované agenturou NMS Market Research v České republice, Maďarsku, Polsku a Rusku.

Související článek

Roman Yampolskiy: Umělá inteligence má sílu ovlivňovat armádu i státní ekonomiku

Kdo bude v příštích letech vládnout světu moderních technologií – západní svět, nebo Čína? Má v této oblasti smysl dbát na morální hlediska, nebo rozhoduje jen efektivita? V čem umělá inteligence dokáže zlepšit svět, a jaké hrozby s sebou naopak přináší? Ideální člověk na rozhovor na tato témata je americký vědec lotyšského původu Roman Yampolskiy, jeden z největších světových odborníků na umělou inteligenci.

Lidé ve střední a východní Evropě nahlížejí na umělou inteligenci obecně s velkým očekáváním. Celkem 63 procent Rusů a Maďarů, 56 procent Čechů a 53 procent Poláků má důvěru v umělou inteligenci. Většina lidí očekává rozšíření využití umělé inteligence v příštích třech letech.

„Země střední a východní Evropy se za posledních 30 let dramaticky rozvinuly. Společnosti jsou otevřeny inovacím a novým zkušenostem. My v IBM věříme, že technologie umělé inteligence pomůže společnostem s inovacemi, přijmout nové modely řízení podniku, podnítit ekonomický růst a otevřít se novým trhům,“ uvedl generální ředitel společnosti IBM pro střední a východní Evropu  Antonio Muttoni.

Související článek

První reklama na světě napsaná umělou inteligencí je na nový Lexus ES

Automobilka Lexus svěřila psaní scénáře nové reklamy umělé inteligenci. Ta ho připravila na základě nejlepších reklam za uplynulých 15 let, informací o lidském vnímání emocí a hodnotách značky Lexus. Režie se pak ujal slavný režisér Kevin Macdonald.

Obyvatelé Maďarska, Polska a Ruska věří, že největší přínos umělé inteligence tkví v elektronice, zatímco Češi očekávají, že tomu tak bude ve zdravotnictví. Obyvatelé všech zemí se nicméně shodli na tom, že umělé inteligence by do budoucna měli využívat lékaři ke zlepšení lékařské praxe a k rozšíření dalších možností léčby.

Umělá inteligence bude důležitým článkem pro automobilový průmysl. Více než polovina Maďarů očekává, že automatické řízení automobilů bude běžně dostupnou záležitostí. Stejný názor zastává také necelá polovina Rusů a třetina dotazovaných Poláků a Čechů. Lidé v České republice navíc věří tomu, že by se umělá inteligence mohla spolupodílet na řízení dopravy. 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama