Zdroj: Konica Minolta

Chytré brýle od Koniky Minolty zkrátí dobu servisních zásahů ve firmách. Software vznikl v Brně

Věci chytřeAktuality 2 min čtení

Konica Minolta uvádí na český trh chytré brýle AIRe Lens fungující na principu rozšířené reality. Ty umožňují zobrazovat jednotlivé výrobní kroky či servisní postupy v reálném čase přímo před očima pracovníka. Výrazně tak zkracují procesy na montážních linkách a zjednodušují poskytování servisních služeb. Software pro AIRe Lens vytvořilo brněnské Business Innovation Center. To je jedno z pěti výzkumných a inovačních center Konica Minolta na světě. 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Konica Minolta uvádí na český trh chytré brýle AIRe Lens fungující na principu rozšířené reality. Ty umožňují zobrazovat jednotlivé výrobní kroky či servisní postupy v reálném čase přímo před očima pracovníka. Výrazně tak zkracují procesy na montážních linkách a zjednodušují poskytování servisních služeb. Software pro AIRe Lens vytvořilo brněnské Business Innovation Center. To je jedno z pěti výzkumných a inovačních center Konica Minolta na světě. 

Související článek

Aby se Španělé nepředřeli. SEAT vsadil na avatara na montážní lince

Dvacet kamer, nejmodernější senzory a brýle s virtuální realitou. Vypadá to jako studio technického start-upu, ale ve skutečnosti se jedná o biomechanickou laboratoř společnosti SEAT zaměřenou na zdraví zaměstnanců ve zdravotnickém a rehabilitačním centru CARS v Martorellu.

AIRe Lens už otestoval Siemens, Honeywell a AZ KLIMA ze skupiny ČEZ ESCO. V České republice jako v jedné z prvních zemí EU budou chytré brýle v prodeji ve druhé polovině letošního roku. „Výsledky testování potvrdily, že s našimi brýlemi se snížila časová náročnost montáže o 42 procent a doba zaškolování zkušenějším montážním technikem až o 89 procent,“ uvedl generální ředitel Konica Minolta v ČR  Pavel Čurda.

Chytré brýle AIRe Lens pomáhají také při servisních činnostech.  Zajímavé je razantní snížení čekací doby na servisní zásah, která v Česku při aktuální dopravní dostupnosti představuje průměrně zhruba osm hodin.  Princip zefektivnění servisu spočívá v online komunikaci technika na místě závady s expertem, který může z jedné centrály pomáhat mnoha méně zkušeným kolegům. Specialistovi se v takovém případě na notebooku zobrazí vše, co vidí technik na místě.  Servisní zásah je tak možné zkrátit až na patnáct minut.

V oblasti průmyslové výroby nalezne technologie AIRe Lens uplatnění zejména tam, kde byly dosud využívány pokyny pro montáž a údržbu v papírové podobě. Digitalizované dokumenty se za pomoci rozšířené reality zobrazují v potřebný okamžik  na displeji brýlí.

Související článek

„Umělá inteligence ve skutečnosti neexistuje, stroje potřebují lidský mozek,“ říká nejznámější český neurolog Vladimír Beneš

Málokdo u nás ví o lidském mozku víc než profesor Vladimír Beneš, přednosta Neurochirurgické kliniky Ústřední vojenské nemocnice Praha a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Z podstaty své práce se zabývá i otázkou umělé inteligence a názor na ni má celkem jednoznačný. „Počítač neumí myslet,“ říká chirurg, jehož pracovna připomíná spíš než nemocniční místnost kabinet ředitele Brumbála z Harryho Pottera.

Stěžejní část AIRe Lens umístěná na hlavě váží pouhých 35 gramů a skládá se ze zobrazovacího displeje před jedním okem uživatele a kamery umístěné na obroučce brýlí. Součástí zařízení je rovněž výpočetní jednotka umístěná v malé krabičce, kterou lze upevnit za opasek nebo na paži a baterie s výdrží až sedm hodin.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama