Zdroj: Freebike

Žluté elektrokolo v Praze objeví i městská aplikace Moje Praha

Města chytřeAktuality 2 min čtení

Systém sdílení elektrokol Freebike se připojil k aplikaci Moje Praha. Uživatelé tak mají v této bezplatné aplikaci k dispozici mapu, ve které vidí všechna dostupná kola. Po kliknutí na konkrétní ikonu kola se objeví možnost “Půjčit e-kolo”. Pokud se uživatel rozhodne ji využít, bude následně přesměrován přímo do aplikace freebike.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Systém sdílení elektrokol Freebike se připojil k aplikaci Moje Praha. Uživatelé tak mají v této bezplatné aplikaci k dispozici mapu, ve které vidí všechna dostupná kola. Po kliknutí na konkrétní ikonu kola se objeví možnost “Půjčit e-kolo”. Pokud se uživatel rozhodne ji využít, bude následně přesměrován přímo do aplikace freebike.

Související článek

Podepište, že jezdíte zodpovědně, a od koloběžkového startupu Lime dostanete helmu

Zeleno-bílé koloběžky Lime dobývají evropská města a Praha není výjimkou. Jedni na ně nedají dopustit, jiní by je nejraději zakázali. Jak Lime hodlá reagovat na stížnosti obyvatel měst i úřadů? Jak vidí své místo v celkové koncepci chytrých měst? A budou si lidé moci pořád přivydělávat jako „juiceři“, kteří koloběžky u sebe doma dobíjejí? O tom všem jsme si na barcelonském veletrhu MWC povídali s Palomou Castro Martinez, šéfkou komunikace amerického startupu, jehož hodnota už přesahuje tři miliardy dolarů.

„Jsme rádi, že se Operátor ICT rozhodl k integraci naší služby, protože Freebike je  inovativním řešením pro moderní město budoucnosti a v Mojí Praze by neměl chybět,“ uvedl Jiří Vrzala. „Díky výborné spolupráci jsme neměli žádný problém se zapojením Freebiku do stávající aplikace a věřím, že Pražané novou funkcionalitu ocení,“ uvedl Jiří Vrzala, vedoucí vývoje a výzkumu společnosti Homeport, která systém  pěti set sdílených elektrokol v Praze od začátku dubna provozuje. Podle Vrzaly byla možnost připojit k aplikaci Moje Praha službu Freebike logickým krokem. „Naším cílem je neustále zlepšovat uživatelský komfort, a to nejen během jízdy, ale i při zápůjčce i vrácení kola. Aplikace Moje Praha nám v tomto směru určitě pomůže,“ dodal Vrzala.

Pět set žlutých elektrokol Freebike je osedlat a používat v městských částech Praha 1 až 8 a v Horních Počernicích. Se všemi částmi se firma domluvila a společně také určili stanoviště pro kola, aby stála na pozemcích městských částí. Elektrokola mají 250 virtuálních stanic, kam je lze bezplatně vracet. E-kola tak nemají vlastní speciální stojany,  ale využívají místa, kde už stojany existují, případně je lze odkládat na předem určených místech, kde nepřekáží provozu. Vracení kola mimo stanice je za poplatek za 25 korun. Existují ale lokality, kde vrácení jinde než do stanice není vůbec možné.

Související článek

V Praze přibude další carsharing. Nabídne 500 hybridních toyot, které smí zaparkovat i v centru

Tento týden se v Praze objevilo pět stovek sdílených elektrokol Freebike, elektrické sdílené koloběžky Lime už vzbuzují vášně od loňského podzimu, k tomu připočtěte růžová Rekola a několik firem, které se zaměřily na sdílení aut. Teď s nabídkou sdílené dopravy přichází další firma. Italská společnost Anytime v Praze nabídne 500 vozidel Toyota Yaris Hybrid.

Před půjčením elektrokola si musí zájemce nainstalovat mobilní aplikaci. Kolo je pak po zapůjčení možné používat bez zapnutého elektromotoru prvních deset minut zdarma, poté se platí koruna za minutu. Vzhledem váze kola, která je 35 kilogramů, je jízda bez elektromotoru jen nouzovou variantou. Za jízdu se zapnutým elektromotorem uživatel platí dvě koruny za minutu. Kapacita baterie podle provozovatele systému umožňuje dojezd až sto dvacet kilometrů. Kolo se navíc při jízdě z kopce samo dobíjí. Provozovatel tak předpokládá, že elektrokolo vydrží v ulicích fungovat tři až pět dnů, než bude potřeba ho znovu plně dobít, což se odehrává tak, že technik přímo na ulici pouze vymění baterii bez energie za nabitý kus.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama