foto: iStockphoto.com

Fordy budou úřady upozorňovat na místa, kde na silnici hrozí nehody

Věci chytřeAktuality 2 min čtení

Automobilka Ford vyvíjí nástroj, který by měl s využitím umělé inteligence předvídat místa možného vzniku dopravních nehod na základě dat z automobilů a z on-line připojených prvků silniční infrastruktury. Úřady pak budou moci na základě těchto informací přijmout preventivní opatření a upravit nejvíce rizikové lokality. Každý rok zahyne na silnicích celého světa 1,3 milionu lidí, což znamená přibližně 3700 lidí denně. Dopravní nehody představují celosvětově osmou nejčastější příčinu úmrtí.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Automobilka Ford vyvíjí nástroj, který by měl s využitím umělé inteligence předvídat místa možného vzniku dopravních nehod na základě dat z automobilů a z on-line připojených prvků silniční infrastruktury. Úřady pak budou moci na základě těchto informací přijmout preventivní opatření a upravit nejvíce rizikové lokality. Každý rok zahyne na silnicích celého světa 1,3 milionu lidí, což znamená přibližně 3700 lidí denně. Dopravní nehody představují celosvětově osmou nejčastější příčinu úmrtí.

Související článek

Chytrý systém sledování pneumatik pomůže zabránit dopravním nehodám

Bridgestone vyvinul systém pro rozpoznání poškozené pneumatiky v reálném čase, který používá platformu Microsoftu pro síťově propojené automobily. Systém má zvýšit bezpečnost silničního provozu a snížit četnost dopravních nehod způsobených technickou poruchou.

Ford v létě spustil v britském Oxfordshiru a v Londýně 18měsíční projekt, do nějž se zapojí až 700 osobních a užitkových automobilů. V jeho průběhu budou analyzovány podrobné telematické údaje z těchto aut, jako jsou například používání brzdového a plynového pedálu, úhel natočení volantu, ale také data z až 25 inteligentních senzorů, sloužících k zaznamenávání a vyhodnocování silničního provozu.

Tyto senzory založené na umělé inteligenci rozpoznávají pomocí algoritmů strojového učení situace, při nichž téměř došlo k dopravní nehodě. Dokážou analyzovat pohybové vzorce zranitelných účastníků silničního provozu i automobilů bez online připojení. Veškerá data ze senzorů jsou anonymizována a videozáznamy se likvidují přímo u zdroje. Vyšší bezpečnost provozu tudíž v tomto případě není vykoupena narušením soukromí. Analýzu dat z celého projektu povede Středisko výzkumu bezpečnosti silničního provozu při univerzitě v Loughborough.

Projekt navazuje na dva úspěšné experimenty z Londýna, při nichž analytici a datoví vědci z Ford Mobility identifikovali nebezpečná místa a dali místním úřadům konkrétní podněty ke zlepšení na základě rozboru více než milionu mil najetých automobily vybavenými permanentním online připojením. Doporučení sahala od instalace kamer, zaznamenávajících průjezdy na červenou, přes prosekání vegetace bránící ve výhledu či změnu umístění dopravního značení až po úpravu povrchu vozovky.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama