foto: iStockphoto.com

Průzkum: Práce z domova Čechům vyhovuje, firmy na ni ale většinou nebyly připraveny

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Na takzvaném home office je podle průzkumu společnosti T-Mobile zhruba třetina lidí v produktivním věku, kterým se převážně tento způsob práce líbí. Dvě třetiny (68 %) jsou s možností pracovat z domova spokojeny, negativně tento stav hodnotí pouze 13 % dotázaných. Šedesát procent lidí zároveň uvedlo, že jejich firma nebyla na přechod připravena.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Na takzvaném home office je podle průzkumu společnosti T-Mobile zhruba třetina lidí v produktivním věku, kterým se převážně tento způsob práce líbí. Dvě třetiny (68 %) jsou s možností pracovat z domova spokojeny, negativně tento stav hodnotí pouze 13 % dotázaných. Šedesát procent lidí zároveň uvedlo, že jejich firma nebyla na přechod připravena.

Související článek

Jak přešlo 500 lidí na home office? Infolinky T-Mobile se přestěhovaly za plného provozu během pár dní

12. března vyhlásila česká vláda nouzový stav a řada firem začala okamžitě řešit, jak se v dané situaci zachovat. Mají poslat zaměstnance na nucenou dovolenou, nebo provoz přizpůsobit nové situaci? Některé provozy totiž dost dobře vypnout nejde – například proto, že na jejich práci spoléhá řada dalších lidí. Jedním z nich jsou i infolinky českých operátorů, které se navíc potýkaly s výrazně vyšším náporem zákazníků než v běžné dny. T-Mobile v takové situaci zvládl přechod své infolinky na práci z domova během pár dní.

Mezi hlavní výhody práce z domova podle dotázaných patří lepší schopnost soustředění na pracovní úkoly (52 %) a také víc volného času (52 %) díky úspoře cesty do zaměstnání. Tři čtvrtiny dotázaných uvedly, že mají pocit větší efektivity, protože je doma při práci nic nerozptyluje. Jako další výhody práce z domova respondenti uvedli možnost volnějšího oblékání (42 %) a lepší schopnost plánovat si pracovní úkoly (38 %). Mezi nevýhody zařadili dlouhé online meetingy (24 %) a menší klid na práci (23 %), což se týká zejména zaměstnanců mezi 35–44 lety, kteří mají děti školou povinné. Za největší nevýhodu práce z domova lidé považují chybějící společnost kolegů a nemožnost osobní spolupráce (52 %).

Že jsou lidé pracující z domova spokojení a dokáží pracovat stejně efektivně jako v kanceláři, říká i manažerka komunikace společnosti T-Mobile Martina Kemrová: „Tato data potvrzuje i chod naší společnosti. Lidé si rychle zvykli a řada věcí se zjednodušila. Například svolávání porad: je mnohem jednodušší najít v kalendáři všech zúčastněných půlhodinové okno na videokonferenci a neřešit, kdo se kde v tu chvíli fyzicky vyskytuje,“ vysvětluje.

Průzkum se zaměřil i na to, jaké platformy pro videokonference jsou nejpoužívanější. Jasně vede Microsoft Teams (30 %), dále firmy používají Google Hangouts (20 %) a Zoom (11 %).

Související článek

T-Mobile: operátor v čase pandemie

Spolehlivá mobilní síť a připojení k internetu byly v uplynulých šesti týdnech pro spoustu z nás základním nástrojem pro zvládnutí práce z domova, školních povinností dětí a zabezpečení kontaktu s blízkými. Jak tento měsíc a půl zvládl největší český operátor? A změnil nějak své plány do budoucnosti? To byly hlavní otázky na tiskové konferenci T-Mobile, které se účastnili tři členové nejvyššího vedení společnosti.

Zatímco zaměstnanci zvládli přechod bez problémů, jejich zaměstnavatelé s tím podle všeho zápasili. Celkem 60 % lidí uvedlo, že jejich zaměstnavatel připravený nebyl a musel zavést nová opatření. Podle zkušeností T-Mobile, který dodává jak konektivitu, tak cloudová řešení a software, se tyto problémy týkaly zejména nízké rychlosti připojení firem, špatného zabezpečení nebo zastaralých IT systémů. Dále se ukazuje, že firmy šetří na datových tarifech svých zaměstnanců. „Během prvních dní epidemie jsme dodatečně aktivovali data na 23 000 SIM karet našich firemních zákazníků a museli jsme navýšit kapacitu pevného internetu u 15 000 DSL přípojek,“ vysvětlila Martina Kemrová.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama