foto: Shutterstock

Kyjovští budou při nákupech platit virtuální měnou

Města chytřeAktuality 1 min čtení

Koronavirovou virtuální měnu Corrency chtějí od 11. ledna zavést v Kyjově. Město si od projektu slibuje oživení tamější ekonomiky.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Koronavirovou virtuální měnu Corrency chtějí od 11. ledna zavést v Kyjově. Město si od projektu slibuje oživení tamější ekonomiky.

Související článek

Corrency: budou nám radnice rozdávat virtuální peníze?

Po koronavirové krizi mají hluboko do kapsy nejen firmy, ale i běžní občané. Možným řešením tohoto problému je lokální virtuální měna Corrency, kterou by rozdávaly samosprávy. Zákazníci by ke korentům přihodili skutečné koruny a díky nákupům se slevou by pak rozhýbali lokální ekonomiku.

Corrency je virtuální měna vyvinutá jako reakce na první vlnu koronavirové karantény. Projekt uspěl v hackathonu „Hack the Crisis“ vyhlášeném agenturou CzechInvest a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, získal záštity Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Hospodářské komory ČR a Ministerstva vnitra ČR.

Občané s trvalým pobytem v Kyjově, stejně jako kyjovští obchodníci, se nejprve musí zaregistrovat na webu kyjov.corrency.cz. První dva tisíce lidí získají od radnice correnty v hodnotě 400 Kč, které platí výhradně v Kyjově po dobu 30 dnů. S touto virtuální měnou pak bude moci uhradit až polovinu nákupu. Výjimky tvoří hazard, cigarety a alkohol s výjimkou vín místních vinařů. O stavu svého konta bude pravidelně informován pomocí SMS.

Při platbě se zákazník musí prokázat občanským průkazem nebo registračním SMS kódem. Obchodník vyplní jednoduchý formulář na webu nebo odešle SMS do systému Corrency a okamžitě zjistí, jak velkou částku v hotovosti má zákazník doplácet. Radnice tak chce podpořit místní podnikatele, kteří samozřejmě trpí nuceným uzavřením provozoven a dalšími vládními omezeními. Poskytnout občanům peníze k rychlé útratě je lepší řešení než přímá dotace, zejména proto, že zákazníci musí dodat stejnou částku ze svého.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama