foto: iStockphoto.com

Dovolená v Česku? Letos s neomezenými daty

Firmy chytřeAktuality 4 min čtení

Koronavirová pandemie výrazně dolehla na tuzemský cestovní ruch. Výpadek zahraničních návštěvníků však mají letos nahradit čeští turisté. Operátor T-Mobile ve spolupráci s agenturou CzechTourism a portálem Kudy z nudy rozjel speciální akci, která má zpříjemnit trávení letní dovolené v Česku. Na vybraných turistických lokalitách budou mít lidé v létě možnost čerpat neomezená data zdarma.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Koronavirová pandemie výrazně dolehla na tuzemský cestovní ruch. Výpadek zahraničních návštěvníků však mají letos nahradit čeští turisté. Operátor T-Mobile ve spolupráci s agenturou CzechTourism a portálem Kudy z nudy rozjel speciální akci, která má zpříjemnit trávení letní dovolené v Česku. Na vybraných turistických lokalitách budou mít lidé v létě možnost čerpat neomezená data zdarma.

Související článek

Pomohou big data přežít turistickému průmyslu v Česku?

O anonymizovaných datech o pohybu lidí se v poslední době mluví především v souvislosti s pandemii koronaviru. Pomoci ale mohu i jinak. Třeba v cestovním ruchu. Jak? K čemu slouží? A co z nich můžou samosprávy i podnikatelé vyčíst?

„Na vrcholu koronavirové krize panovala ve společnosti hodně pesimistická nálada. Většina lidí měla pocit, že se jich letošní dovolená netýká,“ prohlásil na společné tiskové konferenci T-Mobile a agentury Czech Tourism její ředitel Jan Herget. Když si člověk vzpomene na tehdejší zprávy a debaty na sociálních sítích, musí mu dát za pravdu – převládalo přesvědčení, že budeme buď pořád nuceně zavření doma v karanténě, nebo stejně nikdo nebude mít žádné peníze.

Jenže atmosféra se poměrně rychle změnila k lepšímu. „Dnes je to úplně jinak,“ pokračoval Herget. „Čtyři z pěti lidí plánují, že na dovolenou odjedou, ještě víc se jich chystá aspoň vyrážet na kratší výlety.“ Jedna velká změna ale nastala – velká většina dovolených se bude letos odbývat v domácích krajích. „Kolem dvaceti procent lidí uvádí, že během krize přišli o peníze, spousta ostatních má zase jiné důvody, proč letos nevyjíždět za hranice,“ doplnil Hergeta výkonný ředitel T-Mobile pro ČR Juraj Bóna. „79 procent dovolených by se tedy podle průzkumů mělo odbýt v Česku.“

Pro turisty i místní podnikatele

„Hledali jsme způsob, jak během léta zpříjemnit našim zákazníkům odpočinek a zároveň podpořit podnikatele v cestovním ruchu,“ vysvětluje Juraj Bóna. Právě tahle oblast dostala vinou karantény a dalších opatření těžkou ránu – v oboru hotelnictví, restauračních zařízení a cateringu klesl objem práce až o 80 procent. „Hodně nám na těchto podnikatelích záleží i proto, že spousta z nich, asi 33 tisíc firem, jsou našimi zákazníky,“ doplňuje Bónu jeho kolega Luboš Lukasík. „Jejich příjmy šly často na nulu, krize je přes dva měsíce úplně paralyzovala. Za poslední měsíc se sice situace rychle vrátila k normálu, ale ten výpadek příjmů je pořád znát a firmy bojují o přežití. O tom, zda se jim to povede, rozhodne právě léto.“

Související článek

T-Mobile: operátor v čase pandemie

Spolehlivá mobilní síť a připojení k internetu byly v uplynulých šesti týdnech pro spoustu z nás základním nástrojem pro zvládnutí práce z domova, školních povinností dětí a zabezpečení kontaktu s blízkými. Jak tento měsíc a půl zvládl největší český operátor? A změnil nějak své plány do budoucnosti? To byly hlavní otázky na tiskové konferenci T-Mobile, které se účastnili tři členové nejvyššího vedení společnosti.

A právě proto vznikla akce zvaná Společně po magentové, z níž budou mít prospěch turisté i místní podnikatelé. Na různých místech celé země totiž bude možné po celé dva měsíce aktivovat aplikaci, která vám do telefonu „nasype“ neomezená data na 24 hodin. Idea je jasná – když vyrazíte na zajímavé místo, nemusíte se o data starat, budou tam na vás čekat. A další den si to můžete zopakovat někde jinde.

Jednoduchá aktivace

„Celé je to určené opravdu hlavně pro turisty, takže na jednom místě lze využít neomezená data maximálně třikrát za celé období – to se hodí, když někde trávíte celý víkend,“ objasňuje Michal Podlucký z T-Mobile. „Zato celkový počet aktivací je omezen jen délkou prázdnin. Pokud by tedy hypoteticky někdo cestoval celé dva měsíce a nikde se nezdržel déle než tři dny, má neomezená data na celou dobu.“

Rychlost dat odpovídá základnímu neomezenému tarifu T-Mobile, tedy 3 Mb/s. „Pro účely mobilních zařízení je to zcela dostatečné,“ zdůrazňuje Podlucký. „Bez problémů na tom ve standardním rozlišení rozběhnete YouTube i Netflix.“ Výhodou je i skutečnost, že službu může využít každý, kdo má SIM kartu od T-Mobile, tedy uživatelé běžných tarifů, majitelé předplacených karet i firemní zákazníci.

Obě pořádající organizace si daly záležet, aby nabídka měla skutečně široký záběr, takže se s kouzelnými cedulkami zdaleka nepotkáte jen na turisticky notoricky známých místech. „To je jedna z našich motivací,“ prohlásil na tiskové konferenci ředitel Czech Tourism Herget. „Chceme, aby lidem došlo, že Česko je opravdu krásná země se spoustou lákadel, rozhodně tu není jen Praha, Karlovy Vary, Český Krumlov a Kutná Hora. I když i tahle místa budou stát za návštěvu – třeba prakticky prázdný Karlův most nebo Malou Stranu uvidí lidé na vrcholu léta asi jen letos.“

Lokality vybíral Czech Tourism prostřednictvím svého volnočasového portálu Kudy z nudy, vybral jich 1700. T-Mobile „přihodil“ dalších 500 firemních zákazníků, takže opravdu bude z čeho vybírat. Ze známějších míst se jedná například o Konopiště, Svatý Jan pod Skalou, IQ park Liberec, krokodýlí zoo v Protivíně, bobovou dráhu v Mariánském údolí, různé lokality v okolí přehrad na Vltavě a podobně. Jejich průběžně aktualizovaný seznam bude k dispozici od 1. července na tomto webu.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama