Zdroj: Škoda Auto

Škoda Auto Pražanům nabídla sdílené elektrické skútry. Za pětikorunu na minutu

Města chytřeAktuality 3 min čtení

Je to zelené a náramně svižné, nekouří to, nedělá to hluk. Co je to? Nové sdílené skútry BeRider vyrobené ve Španělsku, které Škoda Auto nabízí formou sdílené služby Pražanům. Vyzkoušeli jsme je a je to docela příjemná jízda.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Je to zelené a náramně svižné, nekouří to, nedělá to hluk. Co je to? Nové sdílené skútry BeRider vyrobené ve Španělsku, které Škoda Auto nabízí formou sdílené služby Pražanům. Vyzkoušeli jsme je a je to docela příjemná jízda.

Související článek

V pražských ulicích jezdí první stovka sdílených hybridních Toyot. Odemknete je přes aplikaci

Italská společnost Anytime carsharing tento týden začala nabízet sdílení aut v Praze. Zatím lze využívat 100 hybridních vozů Toyota Yaris s automatickou převodovkou a parkovací kamerou. Počet nabízených vozů dále poroste až na pět set.

Na trhu sdílených elektrických dopravních prostředků je v poslední době hodně těsno – ke koloběžkám Lime, hybridním Toyotám od AnyTime, kolům Freebike a autům, motorkám či skútrům ReVolt právě přibyla další konkurence. Jmenuje se BeRider a stojí za ní mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Její nabídka se v zásadě od zmíněných firem nijak zvlášť neliší.

Jako u konkurence tak stáhnete aplikaci, zaregistrujete si občanku, řidičák a platební kartu, na mapě najdete nejbližší volný skútr a můžete vyrazit. Po zablokování na vás vozítko čtvrt hodiny čeká zdarma, pak začíná běžet placený program – jízda stojí 5 Kč za minutu. V nabídce jsou i dlouhodobé balíčky, kdy cena za minutu jízdy klesá až 3,30 Kč. Když potřebujete na chvíli zastavit, platba se přeruší, skútr vám ovšem během pauzy nikdo nesebere.

Související článek

Po autech a motorkách v Praze přibudou sdílené skútry na baterky

Ani ne rok po Praze jezdí dvoumístné sdílené elektromobily re.volt. Jejich provozovatel k nim nedávno přidal elektrické motorky a od července hodlá flotilu rozšířit ještě o skútry. Opět poháněné elektromotorem.

Škoda Auto, respektive její moderní technologická divize DigiLab, si zakládá na kvalitě svých strojů. „Nepocházejí z naší dílny, k tomu hodláme dospět až časem, ale veškerá výroba probíhá na území Evropské unie. Je nám jasné, že si konkurence objednává své stroje daleko na východě, ale touto cestou jít nechceme,“ říká Jarmila Plachá z DigiLabu. „V současné době nabízíme v Praze padesát skútrů, pokud ovšem o naše služby bude zájem, jsme schopni jejich počet rychle navýšit,“ dodává.

Pražský primátor Zdeněk Hřib novou službu v hlavním městě vítá: „Služby sdílené bezemisní mobility, které respektují lokální specifika Prahy, považujeme za velmi pozitivní příspěvek pro naše město. Škoda Auto DigiLab nabízí promyšlené řešení, kterému přeji úspěšný start.“

Zelené skútry DigiLabu jsou výborně vybavené. V kufru každého z nich  najdeme hned dvě helmy – střední a velká, aby si vybral každý. Dalším příjemným detailem je držák na telefon na řídítkách, dokonce i s USB konektorem pro případné dobíjení. A zmínku si zaslouží i dvojice výměnných lithium-iontových baterií na každém stroji – jakmile se jedna vybije, okamžitě do terénu vyrazí technik a vymění ji, takže v reálu skútru nikdy nedojde energie. „Zaručujeme připravenost k jízdě sedm dní v týdnu čtyřiadvacet hodin denně,“ slibuje Jarmila Plachá.

Související článek

Uteč z kempu! Češi vymysleli aplikaci, se kterou se dá legálně kempovat nadivoko

Možnost přespat ve stanu nebo v karavanu na klidném místě v přírodě. To je něco, co táhne. Kempy, hlavně ty v turisticky oblíbených lokalitách, jsou totiž během léta přeplněné a hlučné. Jenže kempovat takzvaně nadivoko bez souhlasu majitele pozemku je problém. Hrozí konflikt, případně i pokuta. Trojice českých podnikatelů proto vymyslela aplikaci Bezkempu.cz, která tuhle obtíž řeší.

Skútr jsme vyzkoušeli a ukázalo se, že nabízí i příjemné svezení. Všechny údaje o jízdě jsou vidět na velkém přehledném displeji na řídítkách i ergonomicky je vše zcela v pořádku. Jediná drobná výtka míří ke zmíněnému držáku na telefon – snesl by více možností polohování. Motor s výkonem 3 kW je svižný jako ďas, při prvním vytočení akcelerátoru se skútr málem zvedl na zadní kolo. Stejně spolehlivé a výkonné jsou brzdy. Na jedno nabití dojede skútr s maximální rychlostí 65 km/h ujede vzdálensot 70 kilometrů. Lze s ním jet kamkoli, ale vrátit se musí na území Prahy 1 až 9. 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama