foto: Hans Šembera

Digitální kutilové zaplní pražské Výstaviště

Domov chytřeAktuality 2 min čtení

Vyzkoušet si 3D tisk, ochutnat programování nejrůznějších robotů a robůtků, ale i možnost vyrobit si vlastní kožený pásek. To všechno budou moci o víkendu zažít digitální kutilové – čili makeři – na festivalu Maker Prague. A rozhodně to nebude nudná „pařba ajťáků“. Už proto, že velkou roli v programu hrají i ženy.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Vyzkoušet si 3D tisk, ochutnat programování nejrůznějších robotů a robůtků, ale i možnost vyrobit si vlastní kožený pásek. To všechno budou moci o víkendu zažít digitální kutilové – čili makeři – na festivalu Maker Prague. A rozhodně to nebude nudná „pařba ajťáků“. Už proto, že velkou roli v programu hrají i ženy.

O tom budou návštěvníky přesvědčovat například úspěšné české projekty Czechitas a wITches, ovšem díky podpoře americké ambasády se letos můžete setkat i se dvěma ženskými legendami světového rozměru.

V sobotu od 15 hodin vystoupí na hlavním pódiu Stefania Druga, výzkumnice a reformátorka v oblasti vzdělání, která pomohla založit globální komunitu pro vzdělávání makerů ve 40 zemích, včetně 10 zemí Afriky. Její přednáška „Hraní, bastlení a vynalézání s umělou inteligencí“ a následný workshop „Umělá inteligence pro rodiny“ se bude týkat platformy Cognimates, otevřené platformy pro vzdělávání v umělé inteligenci, který vytvořila na věhlasném pracovišti Media Lab univerzity MIT.

V neděli od 14 hodin vystoupí americká youtuberka Estefannie, programátorka a inženýrka z Houstonu v Texasu, která dokumentuje proces učení, prototypování, testování, chybování a tvoření na svém YouTube kanálu Estefannie Explains It All. Bude vyprávět o tom, jak důležité pro ni je dělat chyby a rozbíjet věci, aby mohla stavět něco nového. Bude své posluchače ponoukat, aby vyšli ze své komfortní zóny, pustili se do vlastních projektů a nebáli se při tom dělat chyby.

Cesta pro české školství?

Související článek

Pořádat hackathon nestačí. Je potřeba přitáhnout lidi, kteří chtějí pomáhat

S hackathony se roztrhl pytel. Aplikací, vizualizací, nápadů, které na nich vznikají, je mnoho, ale jen málo se jich podaří převést do praxe a používat. Když si vezmeme počet strávených člověkodnů na straně mentorů i účastníků a vynásobíme je průměrnou denní sazbou, dostaneme se na milionové částky za jednu akci. Jsou hackathony efektivní a rozumný způsob, jak investovat čas účastníků na hledání inovativních řešení?

Na festival se letos přihlásilo mnoho školních projektů, které často spontánně vznikly z tvůrčího nápadu jednotlivců a aktivních učitelů. Příkladem může být malý chodící robot Otto autora Camila Palacia, kterého si postavily po celém světě tisíce lidí. Na rozdíl od komerčních výukových robotů má Otto otevřený design, který dovoluje snadné úpravy a rozšiřování. Po loňském Maker Faire ho začala se studenty stavět například Hana Šandová na gymnáziu Jana Keplera a nyní založila Český klub stavitelů Otto robota, aby ho mohli využívat další nadšenci.

Do škol směřuje i 3D tisk v podání Y-Softu, na jehož stánku budou k vidění i reálné ukázky práce studentů, které ukazují cestu od modelu až po 3D tisk a řeší takové záležitosti jako je schvalování tiskových úloh nebo oddělení tisku privátního x pro školní účely.

Vyzkoušej si sám

Související článek

Anna Du, dívka, která chce čistit oceány

Mezi univerzitními profesory, vědci a lidmi z byznysu působí Anna Du poněkud nepatřičně – je jí totiž teprve čtrnáct let. Přesto patří k hostům prestižních konferencí. Prakticky na koleně totiž dokázala sestrojit robota, který pomáhá řešit jeden z nejpalčivějších problémů dnešní doby – znečištění oceánů mikroplasty.

Na workshopech si mohou návštěvníci vyrobit například svíticí náušnice, uchošťourové dělo, auto poháněné pastičkou na myši, kráčejícího robota nebo vlastní kožený pásek. Některé workshopy jsou však časově i kapacitně omezené a uskuteční se ve vyhrazených zónách. Proto doporučujeme návštěvu dobře naplánovat a předem se přihlásit prostřednictvím webových stránek festivalu.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama