zdroj: Seznam.cz

Seznam.cz bojuje proti dezinformacím, uživatele upozorní na pochybné weby

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Vyhledávání české internetové jedničky nově varuje uživatele před dezinformačními weby, které mohou šířit fake news a hoaxy. Upozornění na nedůvěryhodný obsah se uživatelům objeví v přirozených výsledcích hledání vždy pod nadpisem a odkazem na konkrétní médium.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Vyhledávání české internetové jedničky nově varuje uživatele před dezinformačními weby, které mohou šířit fake news a hoaxy. Upozornění na nedůvěryhodný obsah se uživatelům objeví v přirozených výsledcích hledání vždy pod nadpisem a odkazem na konkrétní médium.

Související článek

Nástup 5G roztáčí kola dezinformací. Případ konkrétního webu ukazuje, že se na nich dá dobře vydělávat

Očekává se, že technologie 5G změní pojetí internetu, jak ho známe. Bude za tím stát především mnohem rychlejší odezva sítě. S 5G je ale spojena řada lživých a konspirativních teorií. Jak vznikají? A jak se šíří? Na to se podíval analytik Roman Máca z Institutu pro politiku a bezpečnost, který prozkoumal zákoutí dezinformačního webu AC24.cz.

„Dezinformace se staly každodenní součástí internetového obsahu a běžný uživatel už si nemusí být jistý, čemu má vlastně věřit. Proto jsme se v Seznamu rozhodli začít zvyšovat povědomí o nejčastějších konspiračních teoriích a ve výsledcích vyhledávání označovat weby, které se na jejich šíření nejvíce podílejí. Nezůstáváme ale pouze u označení. U každého webu v rámci informační karty vysvětlujeme hlavní důvody, proč by měl být uživatel při konzumaci daného obsahu obezřetný,“ vysvětluje Tomáš Peroutka, produktový manažer Seznam.cz. Pořadí výsledků zůstává nezměněné a upozornění je možné vypnout.

Seznam českých konspiračních a antisystémových serverů, na které vyhledávání nově upozorňuje, dodávají české internetové jedničce Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ), projekt Atlas konspirací, slovenská iniciativa Konšpirátori.sk a společnost Semantic Visions. Samotný Seznam se na hodnocení jednotlivých médií žádným způsobem nepodílí. „Seznam.cz jako technologická společnost není a ani nemůže být arbitrem nebo hodnotitelem pravdivosti či informační spolehlivosti vydavatelského obsahu. V našich produktech a algoritmech přistupujeme ke všem obsahovým zdrojům stejně, nezávisle na jejich názorové, politické nebo hodnotové orientaci. Vedle toho ale chceme našim uživatelům zpřístupnit i výsledky práce nezávislých organizací, které se hodnocením informační spolehlivosti vydavatelů zabývají. Je věcí každého uživatele, jakým způsobem s nimi naloží,“ vysvětluje Ondřej Procházka, předseda představenstva Seznam.cz.

Už v roce 2018 začal Seznam nabízet klientům reklamního systému Sklik možnost nezobrazovat svá inzertní sdělení na webech, které Konšpirátori.sk označují jako dezinformační. Později se seznam těchto webů rozšířil i o média, která v ratingu NFNZ získala nejnižší hodnocení „C“. Ten nehodnotí jednotlivé články po obsahové stránce, ale na základě nezávislého výzkumu shrnuje přístup redakce k jednotlivým novinářským postupům.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama