foto: Autor

Alza.cz potřetí v budoucnosti

AktualityFirmy chytře 1 min čtení

Po obchodech v Praze na Floře a na Budějovické otevírá největší český e-shop třetí ze svých Prodejen budoucnosti. Nachází se v samotném centru Prahy na Jungmannově náměstí, ve vestibulu metra B. Koncept prodejen bez obsluhy se podle zástupců firmy velmi osvědčil.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Po obchodech v Praze na Floře a na Budějovické otevírá největší český e-shop třetí ze svých Prodejen budoucnosti. Nachází se v samotném centru Prahy na Jungmannově náměstí, ve vestibulu metra B. Koncept prodejen bez obsluhy se podle zástupců firmy velmi osvědčil.

Související článek

Vyjměte robota z člověka. Technologie nás zbavuje otrocké práce

Jsou roboti těmi, kdo nám práci berou, nebo je máme vítat, protože díky nim ubude rutinní otrocké práce? Lukáš Řeha, provozní ředitel startupu Techstra, který se zabývá využitím technologie robotické automatizace procesů, tvrdí, že roboti nám pomáhají a že jsou zákonitým dalším krokem ve vývoji. Jak to vypadá konkrétně?

Vejdete do obchodu, kde vás místo prodavače přivítá samoobslužný displej. Na něm naťukáte číslo objednávky a případně kartou či hotově zaplatíte. Následně se v zadní části prodejny, která trochu připomíná šatny ve fitness centru, rozsvítí barevná světla a na displeji se objeví informace, jakou barvu máte následovat. Vydáte se za ní a ejhle – jedna ze skříněk se otevřela, vychází z ní světlo dané barvy a uvnitř vás čeká váš kýžený telefon, notebook, televize nebo cokoli, co jste si v Alze koupili.

Výhody pro e-shop jsou jasné, ušetří se za náklady na pracovní síly. A zákazník zase vidí, jak bude velmi pravděpodobně v budoucnu probíhat nakupování leckde jinde. „Koncept Prodejen budoucnosti má velký úspěch,“ potvrzuje tisková mluvčí Alzy Patricie Šedivá. „Od ledna jsme tímhle způsobem odbavili skoro 40 tisíc zakázek za nějakých 45 milionů korun.“

Související článek

Prodejna v samém centru města je velmi výhodná hlavně pro zákazníky, kteří v centru pracují – mohou se pro zakoupené zboží stavit pohodlně cestou z práce. Na druhou stranu to podle zástupců firmy znamená velkou výzvu, co se zásobování týče. Zpočátku budou pracovníci Alzy zavážet prodejnu po nocích, ale firma hodlá usilovně pracovat na tom, aby zásobování probíhalo aspoň dvakrát denně – ideálně plně elektrickými automobily.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama