foto: Shutterstock

Google v Česku podpoří digitální inkluzi

Firmy chytřeAktuality 3 min čtení

Máte nápad na projekt, který by přispěl k zasypávání digitálních propastí v současné společnosti? Google vám ho možná pomůže uskutečnit…

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Máte nápad na projekt, který by přispěl k zasypávání digitálních propastí v současné společnosti? Google vám ho možná pomůže uskutečnit…

Související článek

Prožijte zlomové okamžiky československé historie díky Google a Paměti národa

Jaké to bylo, prožít na vlastní kůži sametovou revoluci v roce 1989, vpád sovětských vojsk o jedenadvacet let dříve nebo protinacistické bouře na podzim 1939, krátce po začátku druhé světové války? Stačí si otevřít Google a uvidíte sami…

Takzvaná digitální propast mezi lidmi, jimž moderní technologie nečiní potíže, a těmi, kteří se v nich nevyznají a neumějí s nimi pracovat, představovala poměrně závažný problém již v době před covidem. V aktuální situaci je to ovšem ještě mnohem palčivější – zvládání digitálního světa se stalo nutností, bez toho si člověk málem nenakoupí. A lidí na špatné straně oné propasti je u nás bohužel stále dost.

Zasypávání téhle propasti (neboli digitální inkluze) proto patří k hlavním úkolům zemí, které se i nadále hodlají považovat za vyspělé a příjemné k životu. Google za tímhle účelem spustil iniciativu Google.org Impact Challenge, která nyní bude nově fungovat i v Česku a v deseti dalších zemích střední a východní Evropy. „Digitální technologie jsou mostem k budoucnosti i pro ty, kteří ji momentálně nevidí v moc růžových barvách,“ prohlásil při představení iniciativy Matt Britin, který se v Google na její organizaci podílí.

Každá charitativní iniciativa má šanci

V rámci programu Google rozdělí mezi jedenáct účastnických zemí podporu v celkové výši 2 milionů eur ročně. O příspěvek se může přihlásit libovolná nezisková organizace, akademická instituce nebo klidně i běžná komerční firma, podmínkou ovšem je, aby přihlášená iniciativa měla charitativní charakter a nebyla tvořená pro zisk. „Tematický záběr je velmi široký – projekt může být zaměřený na vzdělávání, rekvalifikace, komunitní podporu a rozvoj a podobně,“ vysvětluje Lisa Belozerova z lotyšského Google. „Podmínkou je jen to, aby se rámcově týkal využití digitálních technologií pro dobré účely.“

V únoru workshop, v březnu se rozhodne

Související článek

Velké plány Google: i váš telefon bude sledovat otřesy země

Zemětřesení jsou na světě na denním pořádku. Stamiliony lidí žijí v regionech, kde k otřesům země dochází pravidelně. Jejich následky jsou mnohdy katastrofické. Aby škody na lidských životech byly co nejmenší, vytvořil Google globální seismometr, do kterého zapojí i váš telefon.

Během února uspořádá Google sérii workshopů pro přihlášené uchazeče, v nichž budou odborníci z firmy vysvětlovat zájemcům, jak projekt nejlépe postavit, aby měl při výběrovém řízení šanci na úspěch. Uzávěrka pro podání projektů je stanovená na 1. března, poté se budou projekty hodnotit. Vítězné projekty vybere Google s pomocí partnerské organizace INCO a expertním panelem sestaveným z významných regionálních akademiků, lídrů a občanských aktivistů. Za Česko v panelu usedne Jaromír Novák, bývalý šéf Českého telekomunikačního úřadu a partner pro vládní záležitosti systému pro správu domén CZNIC. Členkou panelu je třeba také bývalá slovenská premiérka Iveta Radičová.

Oblast střední a východní Evropy, kterou iniciativa pokrývá, je poměrně velká a rozmanitá, proto nás zajímalo, nakolik Google vnímá regionální rozdíly. Přece jen tu máme na jedné straně třeba Rumunsko nebo Bulharsko, kde se mnohé digitální služby teprve zavádějí, a na druhé světovou špičku v digitalizaci Estonsko. „Důležité je už v zadání definovat, zda se jedná o ryze lokální projekt zaměřený na konkrétní region, nebo zda chce mít organizátor širší záběr,“ odpovídá Lisa Belozerova. „Rozhodně se ale nikdo nemusí bát, že by jeho nápad neuspěl, protože se týká třeba jen jednoho malého kraje nebo oblasti. I takhle může klidně úspěšný projekt vypadat, hlavně když bude dobře vymyšlený.“

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama