Foto: iStockphoto.com

Pětina velkých obchodních řetězců vsází na blockchain. Nasadí ho do roku 2025

Trendy & tipyAktuality 1 min čtení

Pětina z největších světových obchodních řetězců nasadí do šesti let blockchain v oblasti bezpečnosti a dohledatelnosti potravin. Obchodníci tak podle analytické firmy Gartner chtějí zlepšit dohled nad výrobou, kvalitou a čerstvostí prodávaných produktů. Postupně by se blockchain mohl rozšířit i do dalších oblastí maloobchodu.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Pětina z největších světových obchodních řetězců nasadí do šesti let blockchain v oblasti bezpečnosti a dohledatelnosti potravin. Obchodníci tak podle analytické firmy Gartner chtějí zlepšit dohled nad výrobou, kvalitou a čerstvostí prodávaných produktů. Postupně by se blockchain mohl rozšířit i do dalších oblastí maloobchodu.

Související článek

Odkud přesně je maso na vašem talíři? Digitální stopu po sobě zanechávají i steaky z tuňáka!

Řešíte při nákupu masa odkud je, jak bylo zpracované a jak dlouhou cestu absolvovalo, než dorazilo do obchodu, kde jste si ho koupili? Většinou se dozvíte jen kusé informace. Technologie blockchainu, která je základem všech kryptoměn, ale dokáže mnohem víc.

„Blockchain může pomoci zvýšit důvěru a loajalitu zákazníků. Obchodní řetězce už dnes zkoušejí a hledají způsoby, jak blockchain nasadit pro lepší transparentnost své nabídky. Znalost či schopnost přesně určit původ konkrétního produktu lze interně využít i jinak – například při stahování závadných potravin z prodeje," uvedla ředitelka výzkumu společnosti Gartner Joanne Jolietová.

Blockchain se zdá být pro zvýšení transparentnosti a viditelnosti potravinářského dodavatelského řetězce takřka ideální. Zašifrování zdroje potraviny, kvality, přepravních teplot a dalších parametrů čerstvosti je garancí, že jsou data přesná a může jim důvěřovat obchodník i zákazník.

Související článek

Josef Šlerka: Čínský skóring jsou komunistické domovnice, které mají k dispozici internet

Tisíce lidí se denně nechávají ovlivnit fake news, na které nejčastěji narazí prostřednictvím sociálních sítí, obvykle Facebooku. Jak je možné, že vymyšlené zprávy mají takový úspěch? Jak vlastně vznikají fake news, které jsou uvěřitelné? Ohrožují nás? A jak má tedy člověk poznat falešnou zprávu v době podvrhů vytvářených mnohdy i umělou inteligencí? O tom jsme si povídali s Josefem Šlerkou. Známe se už řadu let a tykáme si. A platí to i pro tento rozhovor.

Mezi řetězci, které s technologií blockchainu už experimentují, je například americký Walmart, který po dodavatelích listové zeleniny požaduje zavedení sledovacího systému „farm-to-store“ tedy od farmy až po obchod. Firmy jako Unilever či Nestlé pak používají blockchain pro sledování možných kontaminací vyrobených potravin.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama