Foto: Lexus

V Bruselu bude autonomní auto sledovat chování lidí

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Na rušných silnicích belgického Bruselu začne Toyota testovat systémy autonomního řízení v autě Lexus LS. Toyota tak chce vyzkoušet schopnosti vlastního vyvíjeného systému ve skutečném prostředí města. Završí se tak několikaměsíční příprava systému, školení řidičů a pečlivého výběru tras.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Na rušných silnicích belgického Bruselu začne Toyota testovat systémy autonomního řízení v autě Lexus LS. Toyota tak chce vyzkoušet schopnosti vlastního vyvíjeného systému ve skutečném prostředí města. Završí se tak několikaměsíční příprava systému, školení řidičů a pečlivého výběru tras.

Související článek

Wi-Fi a víc bezpečí. T-Mobile začal službu Chytré auto nabízet za jednu korunu. Funguje doma i v zahraničí

Blíží se doba prázdnin a Češi se chystají na dovolené, ať už do zahraničí nebo po Česku vyrážejí často autem. Díky službě Chytré auto mohou všichni zájemci – nejenom zákazníci T-Mobile – od 1. června nachytřit za pouhou jednu korunu. S bezplatnou asistenční službou a s Wi-Fi v autě tak zvýší bezpečnost a možnosti celé posádky. 

Toyota do ulic města vypustí sériově vyráběný automobil Lexus LS, který je opatřen nezbytnou výbavou pro autonomní řízení v podobě laserového systému LIDAR, radarů, kamer a systému k přesnému určení polohy. Auto bude jezdit po dobu 13 měsíců pevně danou cestu, na palubě bude vždy přítomen záložní řidič, který může v případě nouze korigovat jednání autonomního systému.

Brusel si Toyota nevybrala náhodou, jak potvrdil Gerald Killmann, viceprezident pro výzkum a vývoj TME: „Hlavním cílem tohoto zkušebního projektu je studovat komplexní a nepředvídatelné lidské chování a jeho dopady na požadavky kladené na systémy autonomního řízení.“ Hlavní město Evropy obývá 184 různých národností a systémy Toyoty tak mohou porozumět lidskému chování a reagovat na něj v rámci pestré populace v městském prostředí. Brusel se na seznam testovacích měst dostal po zkouškách systémů na na veřejných komunikacích v Japonsku a USA.

Související článek

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftaga: Data dáváme rádi. Víme, že za to přijdou výhody

Ondřej Krátký, spoluzakladatel a šéf platformy Liftago, by mohl dostat přezdívku Pan hodný. Proč? Třeba proto, že vede a rozvíjí aplikaci, která nestojí mimo zákon, což je v taxikářském byznysu skoro až výjimečný počin. Kromě toho uklidňuje spory s taxikáři bojujícími proti nástupu nových služeb a ještě stíhá spolupracovat i s těmi, kteří jeho aplikaci na první pohled nemají příliš co nabídnout – městy, státními institucemi i e-commerce společnostmi. Je to výsledek jeho jasné představy nejen o budoucnosti značky Liftago, ale i celé automobilové sdílené ekonomiky. 

Projekt Toyoty se řadí na počátek rozsáhých testů systémů autonomního řízení v reálném prostředí, celkem se má po Evropě zapojit až 1 000 řidičů, 100 vozidel v rámci 10 zemí. Autonomní Lexus LS bude rovněž sbírat data v evropském projektu „L3Pilot“, do něhož je zapojeno 34 partnerů z řad jiných automobilek, dodavatelů do automotive průmyslu, výzkumných institucí a úřadů. L3Pilot představuje čtyřletý evropský projekt zahájený v roce 2017. Na jeho spolufinancovaní se podílí Evropská unie.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama