foto: iStockphoto.com

Jak poskládat velká data, aby nám k něčemu byla? Odpoví experti na konferenci Primetime for Big Data

Firmy chytřeAktuality 3 min čtení

Firmám v Česku chybí experti s digitálními dovednostmi, zejména odborníci na analýzu velkých dat. K vzdělávání a výměně zkušeností přispívá již šestým rokem konference Primetime for Big Data. Letošní ročník proběhne v posunutém termínu 13. října 2020. Konference je možné se zúčastnit osobně nebo i online v přímém přenosu

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Firmám v Česku chybí experti s digitálními dovednostmi, zejména odborníci na analýzu velkých dat. K vzdělávání a výměně zkušeností přispívá již šestým rokem konference Primetime for Big Data. Letošní ročník proběhne v posunutém termínu 13. října 2020. Konference je možné se zúčastnit osobně nebo i online v přímém přenosu

Související článek

Pokud data neumíte správně interpretovat, jsou vám k ničemu, říká expert na Big data z T-Mobile

V aktuální situaci se o údajích o pohybu lidí v poslední době hovoří daleko častěji než dřív. Poměrně velkou roli hrají i údaje od mobilních operátorů. Jak se sbírají? Jak je využít pro získání maxima správných informací, a přitom neprolomit jejich anonymitu? A proč je při interpretaci velkých dat důležitá etika?

Po zcela vyprodaném ročníku 2019 přesouvají pořadatelé akci Primetime for Big Data do ještě větších prostor. Nově zahájí akci zahraniční řečník prof. Viktor Mayer-Schönberger z Oxfordu. Je spoluautorem základní publikace o problematice velkých dat „Big Data. Revoluce, která změní způsob, jak žijeme, pracujeme a myslíme“.

Konference si zároveň nadále drží svůj veskrze praktický charakter. Navazuje na tradici předchozích pěti ročníků, kterých se zúčastnilo celkem přes tisíc manažerů a expertů. Velká data již nacházejí své pevné místo v životě firem i institucí, mimo jiné díky uplatnění umělé inteligence. Těžištěm programu bude opět prezentace velmi konkrétních příkladů toho, „jak to poskládat, aby nám to pomohlo“. Akci moderuje opět Daniel Stach z České televize. Online registrace k účasti je k dispozici na konferenčním webu.

Silnou stránkou konference jsou společná vystoupení klientů a dodavatelů. Jak ve skutečnosti funguje největší věrnostní program v ČR, vysvětlí Václav Filip z lékáren Dr. Max společně s Milanem Marťákem z CEOS Data. Jak to ale udělat, aby všichni měli přístup k datům, a mohli tedy dělat správná rozhodnutí? Tomu se bude věnovat Radek Duha ze společnosti Liftago a Tomáš Oravec z Revolt BI. Jaké záludnosti vás potkají, pokud budete instalovat Hadoop do velké banky? Odpověď zná Lukáš Mazánek z Raiffeisenbank a Marek Sušický z Profinitu. Pomocí big dat lze řídit také platby mobilního bankovnictví bez výpadků, případně sledovat a upravovat online parametry těchto platebních procesů a chování našich aplikací. Řízení dalších business služeb předvede Blanka Rabhi z Equa bank a Ladislav Straka ze společnosti Service & Support.

Související článek

Pomohou big data přežít turistickému průmyslu v Česku?

O anonymizovaných datech o pohybu lidí se v poslední době mluví především v souvislosti s pandemii koronaviru. Pomoci ale mohu i jinak. Třeba v cestovním ruchu. Jak? K čemu slouží? A co z nich můžou samosprávy i podnikatelé vyčíst?

Využití velkých dat ve velkých firmách bude tématem řady dalších vystoupení. Smysluplně pracovat s daty znamená především změnu způsobu uvažování jednotlivce a teprve potom hledání správných technologických postupů. O ty dobré i ty horší zkušenosti se podělí Michal Dúbravský z Plzeňského Prazdroje, Jaroslav Rys ze Škoda Auto a Karel Macek DHL IT Services. Věděli jste, že velká data také pomáhají zachraňovat životy? O tom promluví Jan Pešava z Hartmann-Rico. Proč je Český rozhlas jedním z mála médií, která v Česku systematicky pracují s vizualizací dat? Na to odpoví Nela Krawiecová, datová žurnalistka Českého rozhlasu.

Další řečníci se zaměří na nástroje a řešení pro úspěšnou integraci a využití dat. Pavel Kordík z UNICO.AI představí nástroje umožňující efektivně využít data o výzkumu v inovačních ekosystémech a konkrétní příklady, které řeší ve spolupráci s firmou Intel. Raphael Peschi z belgické pobočky společnosti Bisnode nabídne nový pohled na generování leadů kombinací on-line informací a AI. Bob Hroch ze Salsita Software ukáže, jak nejlépe využít vaše data pro efektivní komunikaci a řízení firmy, a to cestou přes pokročilé personalizované reporty, grafy a vizualizace na jednom místě.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama