Foto: iStockphoto.com

BMW a Daimler budou spolupracovat při vývoji autonomních vozů. Do roku 2024 je začnou prodávat

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Automobilky BMW Group a Daimler AG budou spolupracovat na systémech pro automatizovanou jízdu. Podle podepsané dohody o strategické spolupráci se zaměří na společný vývoj nové generace technologií pro asistenční systémy, automatizovanou jízdu na dálnicích a automatizované parkování do úrovně 4.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Automobilky BMW Group a Daimler AG budou spolupracovat na systémech pro automatizovanou jízdu. Podle podepsané dohody o strategické spolupráci se zaměří na společný vývoj nové generace technologií pro asistenční systémy, automatizovanou jízdu na dálnicích a automatizované parkování do úrovně 4.

Související článek

Konec burácivého zvuku. První Harley-Davidson v elektrice dorazí k českým zákazníkům v září

První elektrický motocykl Harley-Davidson pod názvem LiveWire přijde na český trh během září, vyrábět se začne v červenci.  Letos chce dovozce prodat několik kusů, příští rok už by jich mělo být kolem padesátky. LiveWire bude zatím prodávat pouze prodejce v Praze, v dalších letech firma počítá z rozšířením prodejních míst i na Brno a Ostravu. Cena stroje bude přesahovat 700 000 korun.

Hlavním cílem spolupráce je rychlé uvedení technologie na trh, které by se mělo od roku 2024 uplatnit v osobních vozech určených pro běžné zákazníky. Obě společnosti budou tyto technologie implementovat nezávisle na sobě. Ve rámci kooperace bude spolupracovat více než 1200 odborníků, často ve smíšených týmech. Vývojové týmy budou sídlit především v BMW Group Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu nedaleko Mnichova a ve vývojovém centru Mercedes-Benz v Immendingenu.

Společně se zaměří na rozvoj škálovatelné architektury pro asistenční systémy, včetně senzorů, společné datové centrum pro ukládání, správu a zpracování dat, stejně jako vývoj funkcí a softwaru. V budoucnu chtějí rozšířit spolupráci na vyšší úroveň automatizace v městských oblastech a centrech měst.  Tato spolupráce přitom není uzavřená, ale je naopak otevřena i dalším výrobcům a technologickým partnerům, výsledky budou zpřístupněny dalším výrobcům na základě licence.

BMW Group pracuje na systémech vysoce automatizované jízdy od roku 2006 a vytvořilo univerzální platformu propojující specialisty na jednotlivé dílčí technologie, dodavatele a výrobce originálních dílů. Po celém světě jezdí více než sedm desítek vozidel testujících nejnovější technologie.

Související článek

Kdy v Česku pojedeme autem bez řidiče?

Auta bez řidičů zcela změní dopravu, po inovativní Tesle představuje své chytré auto i Audi. Další novinky jsou za dveřmi. Zatím ale nikde nejdou využít.

Sbírají data, která pomáhají systémům učit se s využitím umělé inteligence a získané zkušenosti ověřovat v simulacích i v testech v rámci úrovní 2 až 5 na silnicích. Daimler AG pracuje na několika projektech zaměřených na úroveň autonomní jízdy 3, ale také na úrovně 4 a 5. Jako dlouhodobý lídr v oblasti aktivních bezpečnostních systémů si Daimler již od počátku programuje své systémy ve většině případů sám. V roce 2019 spustí v rámci spolupráce se společností Bosch v San José v Silicon Valley první pilotní projekt automatických vozů (úroveň 4/5) v městském prostředí.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama