Foto: Rekola

Rekordní rok pro růžová Rekola. Sdílené bicykly si půjčuje čtvrt milionů lidí v jedenácti městech

Města chytřeAktuality 2 min čtení

Rekola mají za sebou rekordní rok: počet registrovaných uživatelů narostl ze 170 tisíc na 250 tisíc a aplikaci tak má například v telefonu podle dat společnosti každý druhý obyvatel Prahy mezi 20 a 30 lety. Rekola fungují v jedenácti městech, naposledy expandovala do Písku a Mladé Boleslavi. Letos poprvé nabídla možnost vypůjčení elektrokol.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Rekola mají za sebou rekordní rok: počet registrovaných uživatelů narostl ze 170 tisíc na 250 tisíc a aplikaci tak má například v telefonu podle dat společnosti každý druhý obyvatel Prahy mezi 20 a 30 lety. Rekola fungují v jedenácti městech, naposledy expandovala do Písku a Mladé Boleslavi. Letos poprvé nabídla možnost vypůjčení elektrokol.

Související článek

Re.volt sdílená elektroauta v Praze zbrzdí na padesátku. Do ulic vypustí ještě stovky skútrů

Značka re.volt je známá hlavně díky sdíleným elektrickým autíčkům, která si lze už rok vypůjčit v širším centru Prahy. Letos k nim přibyly motorky a skútry. Firma navíc přišla s byznysovým modelem, který komukoliv dává šanci stát se její součástí.

Rekola za rok 2019 hlásí v průměru 4 500 výpůjček na den a 1 413 417 ujetých kilometrů. V tomto roce spustila Rekola bikesharing nově v Písku a Mladé Boleslavi. Právě Mladá Boleslav se ukázala být obzvláště úspěšnou: v počtu výpůjček nepřekonala jen Prahu a Brno. Nejaktivnější uživatelé Rekol byli v české metropoli, kde najeli 830 tisíc kilometrů. Skoro 5 000 uživatelů využilo růžových kol ve více než jednom městě.

Rekola během roku kromě kol, koloběžek a skateboardů, nabídla nově uživatelům i paddleboardy, elektrokola a sportovní kola. „Variabilita prostředků je budoucnost mikromobility: každá trasa i uživatel hledají jiný způsob přepravy,“ vysvětlil zakladatel firmy Vítek Ježek širokou nabídku.

Jedním z příkladů uzpůsobení nabídky situaci byla tento rok elektrokola. Ta byla dostupná nejen pro uživatele v Praze, Mladé Boleslavi a Frýdku-Místku, ale stala se i součástí nově nabízeného firemního bikesharingu. Firmy jako KPMG a CDN77 ocenili rychlou přepravu po městě, od které si slibují částečnou náhradu vozového parku. „Ve městech jsme měli tento rok 2 000 dopravních prostředků a příští rok plánujeme ještě více. Jen v Praze by se mělo během jara objevit tisíc kol,“ plánuje Ježek.

Firma letos oslavila šestý rok existence. Za celou historii Rekol ujeli uživatelé na sdílených prostředcích skoro 3,5 milionu kilometrů. Přestože už společnost, do níž v roce 2017 investor Ondřej Fryc vložil desítky milionů korun, neprovozuje žádná recyklovaná kola, udržitelnost je pro ni stále zásadním tématem. A tak ve spolupráci s pražskou kanceláří OSN například přidala do aplikace počítadlo oxidu uhličitého, které po každé jízdě uživateli ukáže, o kolik byla jeho jízda na kole ekologičtější ve srovnání s cestou autem. „Už dnes žije polovina světové populace ve městech a naší rolí je jim poskytnout rychlou udržitelnou dopravu. Vždy spolupracujeme s městy, kde jezdíme. Zavádíme bikesharing po vzájemné dohodě, přidáváme kola tam, kde dávají smysl a město je odsouhlasí, a současně mu poskytujeme data pro rozvoj infrastruktury,“ vysvětluje Vít Ježek.

Související článek

Škoda Auto Pražanům nabídla sdílené elektrické skútry. Za pětikorunu na minutu

Je to zelené a náramně svižné, nekouří to, nedělá to hluk. Co je to? Nové sdílené skútry BeRider vyrobené ve Španělsku, které Škoda Auto nabízí formou sdílené služby Pražanům. Vyzkoušeli jsme je a je to docela příjemná jízda.

Sezóna 2019 pro Rekola skončila ve většině měst 21. listopadu, ale bikesharing se rozhodl pokračovat v zimním provozu v Českých Budějovicích a Mladé Boleslavi. Do ulic se růžová kola v ostatních městech vrátí 1. března 2020.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama