Foto: iStockphoto

Automobilky mají strach. Nechtějí auta bez řidiče pustit do běžného provozu

Stát chytřeAktuality 1 min čtení

Automobiloví výrobci se obávají souběžného provozu autonomních aut s vozidly řízenými člověkem. Sedm z deseti šéfů automobilek se domnívá, že by autonomní vozy měly kvůli bezpečnostním rizikům jezdit jen ve speciálních pro ně určených zónách.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Automobiloví výrobci se obávají souběžného provozu autonomních aut s vozidly řízenými člověkem. Sedm z deseti šéfů automobilek se domnívá, že by autonomní vozy měly kvůli bezpečnostním rizikům jezdit jen ve speciálních pro ně určených zónách.

Související článek

Nová škodovka bude hlídat únavu a zdraví řidiče. V případě potřeby sama zastaví

Vozy mladoboleslavské automobilky budou v blízké budoucnosti hlídat řidiče mnohem více než dosud. V případě potřeby zastaví a samy mu přivolají pomoc. Těmito funkce představil koncept elektromobilu Vision iV, který automobilka představila na autosalonu v Ženevě.

Vyplývá to z průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey mezi tisícovkou manažerů automobilek po celém světě. Automobiloví výrobci slibují první vozy schopné jezdit bez řidiče již na příští rok.

Celkem 77 procent dotazovaných předvídá, že tradiční veřejná hromadná doprava během deseti let ustoupí individuálním, multimodálním formám přepravy. Největší šance uspět v nových podmínkách na trhu má podle šéfů automobilek Toyota, podle 60 procent dotazovaných její podíl na světovém trhu v příštích pěti letech poroste. Následují ji BMW a Tesla, kterým se bude dařit podle 57 procent, respektive 52 procent respondentů. Zajímavé je, že Tesle příliš nevěří samotní Američané, u nichž se umístila až na desátém místě s 45 procenty.

Související článek

„Severní Čechy mohou být Skandinávií Česka,“ říká Tomáš Siviček, který proměňuje Ústecko

Poválečné vysídlení a následný příchod nových obyvatel bez vztahu ke kraji i valného vzdělání. Desítky let ekologické devastace spojené s těžbou uhlí a bezzubá porevoluční snaha s tímto regionem udělat něco, co by jeho situaci zlepšilo. Severní Čechy jsou jakoby zakleté. Pořád ale existují lidé, kteří tento region nezatracují. Naopak se ho snaží dostat na úroveň západní Evropy, která je odsud jen pár kilometrů. Třeba Tomáš Siviček, šéf Inovačního centra Ústeckého kraje.

V budoucnu nebude svět rozlišovat mezi osobní a nákladní dopravou, domnívá se šest z deseti automobilových manažerek a manažerů. Je tedy podle nich zásadní soustředit se na infrastrukturu a vyvinout nový ekosystém. Zhruba 80 procent šéfů automobilek uznává, že kvůli tomu budou muset upravit svůj byznys model. Jsou přesvědčeni, že nastane posun od tradičních prodejů směrem k poskytování mobility jako služby. Lídrem se stane ten, kdo nabídne nejlepší zákaznickou zkušenost a podaří se mu skloubit lokalizační faktory, potřebnou infrastrukturu a technologie. Ostatním zbude role subdodavatele.

 

 

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama