foto: iStockphoto.com

Pardubickým nemocnicím v boji proti koronaviru pomáhá T-Mobile a Daktela

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Kontaktní centrum, které téměř přes noc zprovoznili operátor T-Mobile a firma Daktela spolu s organizací Nemocnice Pardubického kraje, pomáhá nemocnicím zvládnout příval lidí, kteří se chodí testovat na koronavirus. Prostřednictvím centra se v kraji odebírají vzorky k testování nákazy koronavirem u indikovaných pacientů.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Kontaktní centrum, které téměř přes noc zprovoznili operátor T-Mobile a firma Daktela spolu s organizací Nemocnice Pardubického kraje, pomáhá nemocnicím zvládnout příval lidí, kteří se chodí testovat na koronavirus. Prostřednictvím centra se v kraji odebírají vzorky k testování nákazy koronavirem u indikovaných pacientů.

Související článek

Jak bezpečně používat mobily během koronavirové pandemie?

Kvůli pandemii koronaviru nás lékaři a vědci nabádají, abychom co nejdůkladněji dodržovali osobní hygienu. Vědecké testy potvrzují, že koronavirus dokáže na plastu nebo nerezové oceli žít několik dnů. A právě z těchto materiálů je vyroben povrch mobilních telefonů, kterých se dotýkáme mnohokrát každý den.

Nově zprovozněný systém kontaktního centra umí přijímat žádosti o vyšetření od krajské hygienické stanice a praktických a odborných lékařů, kteří mohou pacienta na test poslat. Eviduje počty indikovaných pacientů v rámci jednotlivých odběrových míst a rozprostírá indikované pacienty v čase, aby se co nejvíc zkrátila doba, kterou musí na odběrovém místě strávit. Krizový systém řízení testování tak minimalizuje rizika nakažení v okolí odběrových míst a pomáhá plynulosti odběrů.

Kontaktní centrum má díky technologiím, kterými T-Mobile disponuje, pomoci zefektivnit odběry vzorků a tím zmírnit dopady pandemie. „Každý den se snažíme, aby naše řešení všem co nejvíc usnadnila adaptaci na krizovou situaci. T-Mobile jako technologická firma pomáhá zprovoznit svá řešení subjektům, které takové možnosti v boji proti pandemii zatím nemají,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Česká republika. „Do spuštění kontaktního centra pro Nemocnici Pardubického kraje jsme se pustili na popud našeho dřívějšího manažera, který v nemocnici v době krize pomáhá. Je úžasné, jak rychle se dokáže česká společnost aktivizovat, a že toho můžeme být součástí,“ dodává Bóna.

Související článek

Jak se zabavit v karanténě? Zkoušením svatebních šatů nebo dýdžejingem přes internet

Sedíte doma obklopeni zdmi svého bytu a už nevíte, jak se smysluplně zabavit? Neklesejte na mysli! Na internetu je toho spousta. Redakce Světa chytře vám připravila výběr toho, do čeho se můžete pustit.

Kontaktní centrum, které funguje od 20. března, obsluhují jako dobrovolnice studentky Fakulty zdravotnických studií Univerzity Pardubice. Svou prací pomáhají koordinovat stále se zvyšující počet pacientů, které je třeba otestovat. Jejich činnost spočívá v administraci dat, kontaktu s operačním střediskem zdravotnické záchranné služby (jež po kraji vysílá mobilní odběrový tým) a v komunikaci s pacienty. Indikované pacienty zařazují do pořadníku stacionárních odběrových míst v Pardubicích a Litomyšli. Po telefonátu z kontaktního centra obdrží pacient všechny důležité informace prostřednictvím SMS.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama