zdroj: Operátor ICT

Jak se osvědčily chytré lampy v Karlíně?

Města chytřeAktuality 1 min čtení

V Karlíně instalovali v průběhu roku 2018 celkem 92 chytrých lamp. Operátoři je mohou na dálku rozsvítit nebo zhasnout. Lampy sledují kvalitu vzduchu kolem sebe a o všem informují přes internet.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

V Karlíně instalovali v průběhu roku 2018 celkem 92 chytrých lamp. Operátoři je mohou na dálku rozsvítit nebo zhasnout. Lampy sledují kvalitu vzduchu kolem sebe a o všem informují přes internet.

Související článek

eParkomat: když nevíte kde zaparkovat, na volné místo vás zavedou „velká data“

Městské parkovací aplikace nejsou žádná velká věda, řekne si laik – prostě upravená počítačová mapa, na níž jsou vyznačeny barevné zóny, a k tomu jednoduchý platební systém. Jenže platforma eParkomat, která funguje v pětadvaceti městech v Česku, nabízí víc – využívá totiž „big data“ od telefonních operátorů. Díky tomu pak řidič v reálném čase dostane informaci, kde je v danou chvíli nejpravděpodobněji volno, kam naopak nemá cenu jezdit nebo kde bývají volná místa v různé denní doby.

Jedná se jen o pilotní projekt, který má ověřit, jestli vůbec lampy připojené k internetu fungují a zda se sdílená data skutečně objevují v použitelném formátu. Kromě toho bylo potřeba zjistit, jestli má smysl měřit úroveň znečištění tak hustou sítí senzorů. Operátor ICT, který má podobné projekty v Praze na starosti, nyní vyhodnocuje výsledky a náklady.

Kromě klimatických podmínek sledují vybrané lampy znečištění vzduchu CO, NO2, O3, PM 10, PM 2,5 a SO2. Všechna data sdílí v rámci projektu datové platformy Golemio v podobě otevřených dat dostupných na adrese https://golemio.cz/cs/node/622.

Související článek

Americká firma Lime začíná v Praze půjčovat elektrické koloběžky

Kalifornská společnost Lime začne tento týden v Praze půjčovat elektrické koloběžky. Ve městě  by mělo být brzy k dispozici v rušnějších částech zhruba 50-60 hot spotů, vyjma Prahy 1, kde platí aktuálně zákaz jízdy na kole. Praha se tak stává po Paříži, Berlínu, Madridu, Frankfurtu, Curychu a Valencii teprve sedmým městem v Evropě, kde Lime působí.

Přinejmenším hustá síť měření ale podle prvních zjištění smysl má. Hodnoty škodlivin v ovzduší se velmi liší v závislosti na automobilovém provozu v dané ulici a místních klimatických podmínek. Informace o skutečném stavu v konkrétním místě je důležitá pro lidi, kteří v tomto místě žijí nebo pracují.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama