Foto: iStockphoto.com

Spíš než jinému člověku, uvěří lidé virtuálnímu asistentovi v chytrém reproduktoru

Trendy & tipyAktuality 1 min čtení

Více než dvě pětiny uživatelů virtuálních asistentů používaných v chytrých reproduktorech se domnívají, že si zanedlouho lépe porozumí s chytrým telefonem lépe než se skutečným živým přítelem. Šest z deseti lidí pak očekává, že do tří let budou běžně rozšířená zařízení, která budou reagovat přesně podle jejich nálady. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ericsson.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Více než dvě pětiny uživatelů virtuálních asistentů používaných v chytrých reproduktorech se domnívají, že si zanedlouho lépe porozumí s chytrým telefonem lépe než se skutečným živým přítelem. Šest z deseti lidí pak očekává, že do tří let budou běžně rozšířená zařízení, která budou reagovat přesně podle jejich nálady. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ericsson.

Související článek

„Umělá inteligence vyčistí trh, zruší neefektivní práci,“ říká Michal Pěchouček, špička české kybernetiky

Možná si to nepřipouštíme, ale umělá inteligence námi manipuluje prakticky denně. Doporučuje nám, co si koupit, jaké číst zprávy, jak si vytvořit názor, doporučuje nám, koho volit. „Může vámi dobře manipulovat, když toho o vás hodně ví. Když toho moc neví, může s vámi manipulovat asi tak jako billboard u dálnice,“ říká Michal Pěchouček, kybernetik a patrně jeden z nejrespektovanějších odborníků na umělou inteligenci v Česku.

Uživatelé od virtuálních asistentů do budoucna vyžadují, aby vyhodnotili situaci a pokud je to potřeba, sami automaticky ztlumili zvuk smartphonu nebo blokovali notifikace. Zároveň věří, že umělá inteligence bude znát jejich tajemství. V tom, že je udrží, jí důvěřují více než ostatním lidem.

Celkem 34 procent respondentů by věřilo umělé inteligenci ve věcech výživy, ale jen čtvrtina z nich by ve stejné oblasti věřila člověku. Třetina si myslí, že v důsledku nadužívání virtuálních asistentů vymizí kritické myšlení a 31 procent očekává, že budou chodit do „myšlenkových tělocvičen”, aby si procvičila přemýšlení. Polovina uživatelů by jejich služeb rádo využilo k automatickému nakupování běžných věcí do domácnosti a 52 procent by si přálo, aby automaticky řešili opravy a reklamace domácích spotřebičů. Správu veškerých svých financí by umělé inteligenci chtělo přenechat 47 procent procent uživatelů.

Související článek

Nečekaný paradox: prarodiče umělé inteligenci svěříme, vlastní peníze ale ne

Umělá inteligence, internet věcí a blockchain stále víc zasahují do našich životů. Lidé obecně vítají perspektivu, že nové technologie zlepší zdraví a kvalitu života. Důvěra v ně má ale svoje hranice - nechceme si je pouštět k vlastním penězům.

Spokojený vztah bude podle 41 procent dotázaných důležité, aby byli virtuální asistenti kompatibilní k lidskému páru. Celkem 31 procent se domnívá, že se virtuální asistenti v jejich domově budou dohadovat tak, jako by to dělali rodinní příslušníci. Téměř polovina také očekává, že od různých virtuálních asistentů dostane na stejnou otázku různé odpovědi.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama