foto: iStockphoto.com

Útraty přes internet se zdvojnásobily, online nákupy potravin vzrostly téměř třikrát

Trendy & tipyAktuality 1 min čtení

Přechod k bezhotovostním platbám se kvůli koronavirové pandemii zrychlil. Lidé se ve velké míře začali spoléhat na nákupy přes internet. Jen za první tři týdny karantény se objem online nákupů zdvojnásobil. Nákupy potravin přes internet pak vzrostly dokonce o 283 %, ukazují data České spořitelny.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Přechod k bezhotovostním platbám se kvůli koronavirové pandemii zrychlil. Lidé se ve velké míře začali spoléhat na nákupy přes internet. Jen za první tři týdny karantény se objem online nákupů zdvojnásobil. Nákupy potravin přes internet pak vzrostly dokonce o 283 %, ukazují data České spořitelny.

Související článek

Internetové lékárny hlásí rekordní návštěvnost, lidé začínají nakupovat léky online

Osobní návštěvy lékáren jsou v těchto dnech zdravotně rizikové. Češi proto míří na internet a využívají ve vyšší míře služeb online lékáren. Celkový počet kliků (https požadavků) u těch největších v posledních dnech vyrostl o desítky milionů a většinou je i násobně vyšší než v období Vánoc a Black Friday.

Přestože velká část obchodníků musela kvůli speciálním opatřením zavřít, počty i objemy bezhotovostních plateb na pobočkách obchodů se vesměs rovnají těm loňským. Zatímco celkový objem plateb klesl oproti loňskému březnu o necelého půl procenta, počet bezhotovostních plateb dokonce o necelé procento vzrostl.

Minimální změny oproti loňskému březnu však nejsou tak pozitivní zprávou, jak by se mohlo na první pohled zdát. V březnu totiž bývá běžný znatelný nárůst oproti prvním dvěma měsícům nového roku. „Zatímco celkové útraty mezi únorem a březnem 2019 stouply o 16 %, letošní změna vychází na přibližně -4 %. Rok 2020 tak nepřinesl očekávatelné navýšení celkových utracených obnosů, ale naopak jejich mírný pokles,“ doplňuje Adéla Denková z analytického projektu Evropa v datech.

Související článek

E-shop, který využijí i servisy nebo kadeřnice, nabízí Adastra zdarma

Na adrese nakoupeno.online si může kdokoli zdarma vytvořit a provozovat jednoduchý e-shop, kde může nabízet své zboží a služby. Hybatelem projektu, který vznikl jako reakce na koronavirovou nákazu, je česká společnost Adastra. Zdarma je nejen registrace do systému, ale také veškerý prodej; Adastra od prodávajících ani nakupujících žádné poplatky neúčtuje.

V době koronaviru ovšem výrazně rostou platby přes internet. „Lidé začali výrazně více spoléhat na online nákupy. Ty se během prvních třech týdnů karantény zdvojnásobily, ve čtvrtém týdnu pak došlo ke snížení růstu na 66 %,“ říká hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil. Jedním z artiklů, které Češi během speciálních opatření nakupují přes internet nejvíce, jsou potraviny. Nákupy potravin online vzrostly v prvních čtyřech týdnech karantény o 283 %, a u starší generace ještě rychleji. Lidé mezi 70 a 80 lety utráceli o 760 % více a lidé nad 80 let dokonce téměř o 900 % více,“ doplňuje Navrátil.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama