foto: Shutterstock

Vysoká škola v Plzni učí geometrii v rozšířené realitě

Věci chytřeAktuality 2 min čtení

Studenti vysokých škol se už několikátý měsíc učí distančně. Na Fakultě aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni začali při distanční výuce náročných témat z oblasti geometrie využívat virtuální realitu. Díky vizualizaci ve 3D studenti látku lépe pochopí, software navíc vyvinuli jejich starší kolegové.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Studenti vysokých škol se už několikátý měsíc učí distančně. Na Fakultě aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni začali při distanční výuce náročných témat z oblasti geometrie využívat virtuální realitu. Díky vizualizaci ve 3D studenti látku lépe pochopí, software navíc vyvinuli jejich starší kolegové.

Související článek

Vysoké školy se perou s online výukou. Úřady jim hodily klacky pod nohy

S blížícím se začátkem semestru se začaly české vysoké školy připravovat k přechodu na online výuku. To jim obratem zhatil Národní akreditační úřad, který pohrozil odebíráním akreditací. Epidemiologická situace ale přítomnost studentů na výuce neumožňuje. Jak z toho ven?

„Už dříve nás napadlo, že by nám virtuální realita mohla pomoci s výukou předmětů, kde je velký podíl geometrie. Kolega Petr Vaněček proto se studenty navazujícího studia začal pracovat na takto zaměřené aplikaci,“ říká Libor Váša z katedry informatiky a výpočetní techniky. Software začal Váša využívat se svými studenty v rámci odborného předmětu Zpracování polygonálních sítí.

Ten mělo zapsaný v minulém semestru mělo jen šest studentů. „Díky tomu jsme mohli pořídit dostatek headsetů pro virtuální realitu, které jsme nabídli studentům k zapůjčení. Používali jsme zařízení Oculus Quest, které k sobě nevyžaduje další počítač. Pak už jsme se mohli spojit a spolupracovat při řešení geometrických problémů ve virtuálním prostoru,“ přibližuje Váša s tím, že výhodou softwaru je, že má i verzi pro běžný stolní počítač, takže ho mohou použít i studenti, kteří set na virtuální realitu k dispozici nemají nebo jim jeho používání nevyhovuje. Software umožňuje zobrazení 3D modelů, které si student může nezávisle na vyučujícím ze všech stran prohlížet, přičemž vyučující může zároveň dokreslovat další 3D prvky – čáry, šipky a podobně.

Ukázka z programu -

Na vývoji programu pracovali studenti navazujícího studia programu Inženýrská informatika Filip Hácha a Vítek Poór. Studenti takovou výuku vítají. „Výuka ve virtuální realitě mi přišla přínosná. V předmětu jsme se zabývali manipulací s 3D modely, které je ve virtuální realitě možné si ze všech stran detailně prohlédnout. Dále se v aplikaci dalo kreslit do prostoru a díky tomu bylo možné lépe pochopit určité koncepty, které by při kreslení na papír nemusely být tak zřejmé,“ říká student Alex König. „Myslím si, že tato forma výuky je vhodným doplněním klasických přednášek, obzvlášť pokud se zabývají 3D geometrií,“ dodává.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama