foto: Shutterstock

5G přináší nové možnosti využití robotů: robopes v Dánsku pomáhá hlídat letiště

Věci chytřeAktuality 1 min čtení

Cestovatelé, kteří se vypravili do Dánska přes letiště Hanse Christiana Andersena vyhlédli z okna, mohli spatřit čtyřnohého robota jménem Spot. Ten samostatně hlídal obvodové oplocení a kontroloval jeho poškození. Robot byl připojený k 5G síti společnosti Ericsson, kterou provozuje společnost TDC NET. Jedná se o testovací případ, na kterém se podílí také Dánský technologický institut.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Cestovatelé, kteří se vypravili do Dánska přes letiště Hanse Christiana Andersena vyhlédli z okna, mohli spatřit čtyřnohého robota jménem Spot. Ten samostatně hlídal obvodové oplocení a kontroloval jeho poškození. Robot byl připojený k 5G síti společnosti Ericsson, kterou provozuje společnost TDC NET. Jedná se o testovací případ, na kterém se podílí také Dánský technologický institut.

Firmy a technologický institut se zaměřili na to, jak spolehlivě řídit Spota, čtyřnohého mobilního robota, kterého vyvinula robotická společnost Boston Dynamics, na národní komerční 5G síti TDC NET. Spot dříve vykonával úkoly pro Institut pouze pomocí připojení Wi-Fi, což značně omezilo rozsah připojení. Operátor, který Spota řídil, totiž musel být nejdále 30 metrů od něj.

Připojení Spota ke komerční 5G síti otevřelo dveře novým možnostem pro použití robota. Vysoká rychlost, velká šířka pásma a extrémně nízká latence 5G sítě poskytuje nástroje pro bezpečné odesílání obrovského množství dat z robota po síti a zpět v reálném čase na velké vzdálenosti. Robot může procházet nerovným terénem, ​​šplhat po schodech a dostane se i do malých prostor. Spolu s 360° senzory, předními a zadními kamerami a prostorem pro přepravu balíků a spotřebního materiálu mohou roboti, jako je Spot, pracovat v terénu jako součást pohotovostních, záchranných nebo průmyslových inspekčních misí.

Letiště, přístavy a mnoho stavenišť vyžadují každodenní kontroly oplocení pro dodržení směrnic o bezpečnosti a zabezpečení. Současné metody se spoléhají na zaměstnance hlídkující po obvodu, aby zkontrolovali známky poškození. V testovacím případě se využily také metody strojového učení, aby Spot mohl v reálném čase prozkoumat obvod kvůli známkám poškození.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama