Zdroj: re.volt

Po autech a motorkách v Praze přibudou sdílené skútry na baterky

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Ani ne rok po Praze jezdí dvoumístné sdílené elektromobily re.volt. Jejich provozovatel k nim nedávno přidal elektrické motorky a od července hodlá flotilu rozšířit ještě o skútry. Opět poháněné elektromotorem.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Ani ne rok po Praze jezdí dvoumístné sdílené elektromobily re.volt. Jejich provozovatel k nim nedávno přidal elektrické motorky a od července hodlá flotilu rozšířit ještě o skútry. Opět poháněné elektromotorem.

Související článek

V pražských ulicích jezdí první stovka sdílených hybridních Toyot. Odemknete je přes aplikaci

Italská společnost Anytime carsharing tento týden začala nabízet sdílení aut v Praze. Zatím lze využívat 100 hybridních vozů Toyota Yaris s automatickou převodovkou a parkovací kamerou. Počet nabízených vozů dále poroste až na pět set.

,,O sdílené motorky je velký zájem. Nejen proto, že urychlují průjezd Prahou v kolonách, ale i díky zážitku, který jízda na motorce přináší,” konstatuje CEO společnosti Pavel Kuchta. Stáj sdílených motorek re.volt se proto rozrůstá o dalších dvacet strojů na celkových dvacet čtyři. Kromě sportovních motorek Super Soco TS se jedná o model TC v retro designu.

Retro vzhled však není jediné, na co re.volt řidiče láká. Sdílení má podpořit i motor značky Bosch, LED světlomety nové generace či dvě helmy k zapůjčení v ceně. Maximální rychlost jízdy je podle homologační skupiny 45 km/hod, takže k řízení stačí řidičský průkaz skupiny. B. Podmínkou je ovšem věk 21 let a více v rámci pravidel poskytovatele služby. Výdrž baterie slibuje dojezd solidních osmdesát kilometrů. Svezení na elektromotorce vyjde na pět korun za minutu. Cena za použití auta je šest korun za minutu. V ceně je zahrnutá nabitá baterie, parkování v rámci zóny re.volt i pojištění.

Růst počtu strojů re.volt zatím nekončí. Dvacet aut a dvacet čtyři motorek už v červenci doplní do padesáti žlutých kusů elektroskútrů. Další novinkou je inovovaná aplikace, u níž proběhla řada designových i bezpečnostních změn zefektivňujících její používání. Aktuálně ji lze ovládat pouze jednou rukou, fotokopie dokladů uživatele zobrazuje jako miniatury a méně často vyžaduje zadávání hesla. Funkčnost aplikace se má postupně stále zlepšovat, první novinky jsou v plánu na konci června.

Související článek

Pětistovka za jedno svezení. Výdělečné sdílení kol může být jen hipsterským mýtem

Jsou všech a nikoho. Různá kola a koloběžky všemožných barev, která si může kdokoliv půjčit, projet se a zase odložit. Zdá se, že tento trendy model dopravy ve městech nemůže neuspět. Ovšem do chvíle, než někteří začali počítat. Kalkulačka totiž ukázala, že i sdílení běžných i elektrických kol a koloběžek může být jen bublina. V Kladně spočítali, že jedna jízda stojí městskou kasu až 500 korun.

Re.volt také v souvislosti s rozšířením flotily o skútry přišel s nabídkou pro investory z řad veřejnosti na jejich pořízení a následné sdílení. Zakoupit nový stroj za šedesát tisíc korun, propůjčit ho ke sdílení, a tím vydělávat i čerpat další výhody, může kdokoliv, komu přijde tato investiční záležitost zajímavá. Re.volt zájemcům nabízí očekávaný výnos 4320 korun měsíčně s tím, že elektroskútr bude v jeho službách nasazený 48 až 60 měsíců. Během této doby se o jeho provoz bude kompletně starat re.volt. Poté se skútr vrátí majiteli, re.volt ho ale i případně odkoupí.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama