foto: Shutterstock

Bankomat, co vás pozná podle obličeje: dočkáme se ho i u nás?

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Biometrická data v současnosti používá 40 procent českých finančních institucí. Asi třetina z nich umožňuje podle analýzy společnosti Accenture používat biometrické digitální podpisy, 13 procent pak hlasovou biometrii a pouze 7 procent nabízí funkce rozpoznávání obličeje. Asijské země jsou ve využívání biometrie na míle před Českem.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Biometrická data v současnosti používá 40 procent českých finančních institucí. Asi třetina z nich umožňuje podle analýzy společnosti Accenture používat biometrické digitální podpisy, 13 procent pak hlasovou biometrii a pouze 7 procent nabízí funkce rozpoznávání obličeje. Asijské země jsou ve využívání biometrie na míle před Českem.

Související článek

Češi platí v obchodech čím dál častěji bezkontaktně telefonem

Bezkontaktní placení mobilním telefonem již využívá v obchodech až čtvrtina klientů některých bank. Zájem o bezkontaktní platby výrazně zvýšilo spuštění služby Apple Pay, kterou řada finančních ústavů zavedla před rokem.

Český finanční sektor byl dlouhou dobu ve využívání biometrických technologií velmi konzervativní. Tlak nebankovních institucí a požadavky zákazníků stran zavádění nových technologií teď tradičně konzervativní finanční sektor nutí k inovacím.

„Aktuálně se například technologie rozpoznávání obličeje využívá v procesu online vytvoření bankovního účtu. Zákazník při ověření pořídí fotografii svého dokladu a poté selfie. Algoritmus pak vyhodnotí, zda se jedná o tutéž osobu jako na dokladu. Pomocí tohoto nového digitálního řešení bylo v dané bance otevřeno až 30 procent nových účtů," vysvětlil Karel Kotoun z Accenture.

Biometrie se dá ale používat i dalšími způsoby. Popředu je v tomto ohledu Asie. První platbu potvrzenou na základě rozpoznání obličeje provedla jedna z čínských fintechových firem již v roce 2017 a první využití technologie rozpoznávání hlasu použité pro účely péče o zákazníky se objevily dokonce již v roce 2016. Od té doby používá asijský trh biometrické metody mnoha způsoby. Například jedna japonská banka implementuje umělou inteligenci při rozpoznávání obličeje k identifikaci zákazníka u bankomatu.

Související článek

Amazon vytvořil nákupní košík, který zboží sám namarkuje a zaplatí

Americký internetový obchod Amazon představil nákupní košík Amazon Dash Cart, který pozná, co člověk nakupuje. Vybaven je kamerami, senzory a váhou, které sledují, co si zákazník vybírá a co uloží do košíku.

Co se týče moderního automatického zpracování dat, například BNP Paribas Cardif a Cardif Lab uvedly v Rusku pro zlepšení zákaznické zkušenosti robota, který odpovídá na volání klienta a automaticky analyzuje jeho požadavky. Je tak schopen vyřídit až 40 % telefonních hovorů klientů a poskytuje odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Řeší problémy od prvního volání klienta, snižuje počet neúspěšných volání a dává prostor zaměstnancům, aby se věnovali jiným záležitostem.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama