Foto: iStockphoto

Čtyři procenta lidí v centrech podnikových služeb už nahradili roboti

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Zhruba čtyři procenta zaměstnanců v tuzemských centrech podnikových služeb loni nahradili roboti. Ve srovnání s předchozím rokem je to téměř dvojnásobek a dvojnásobný růst lze očekávat i letos. Vyplývá to z průzkumu Association of Business Service Leaders (ABSL).

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Zhruba čtyři procenta zaměstnanců v tuzemských centrech podnikových služeb loni nahradili roboti. Ve srovnání s předchozím rokem je to téměř dvojnásobek a dvojnásobný růst lze očekávat i letos. Vyplývá to z průzkumu Association of Business Service Leaders (ABSL).

Související článek

Šéf call centra Allianz: Na sociální sítě nejsou klienti pojišťoven zvyklí. Ale změní se to

Zhruba rok a půl pojišťovně Allianz trvala výměna systému v call centru, za kterou stál operátor T-Mobile. Když dnes na infolinku pojišťovny někdo zavolá, má oproti dřívějšku mnohem větší šanci, že se ho ujme operátor, který se na jeho problém specializuje. A tím pádem mu i lépe dokáže pomoci. Kdy se v callcentru dovoláte robotovi? Mohou operátoři pracovat z domova? A mají v práci nějakou svobodu?

Podnikové služby v Česku zaměstnávaly loni 100.000 lidí, sektor vzrostl meziročně o 12 procent a na českém hrubém domácím produktu se podílel šesti procenty. V jednom centru v průměru aktuálně funguje 14 robotů, přičemž 29 procent procesů už je automatických. Programování robotů se v oboru věnuje 1200 expertů. Kromě robotů využívá 12 procent center také umělou inteligenci. Žádnou z těchto technologií neplánuje zatím využívat 19 procent center.

Nejrychleji postupuje automatizace finančních operací, následují lidské zdroje, zákaznické služby a IT služby. Roste podíl pozic v IT, ve výzkumu a vývoji. Mezi nejžádanější pozice do budoucna budou patřit datoví vědci a analytici, experti na digitální transformaci či správci sociálních médií a digitálního obsahu.

Související článek

Portál Atlas prodal za stovky milionů. Dnes připravuje firmy na novou éru Průmyslu 4.0

Jiří Čáp byl ve správný čas na správném místě. Se svým spolužákem z ČVUT Janem Tomčíkem z kraje 90. let zachytili nástup internetu, což vyvrcholilo založením portálu Atlas, za který investoři v roce 2008 zaplatili přibližně půl miliardy. Čáp se následně našel v projektech spojených s vesmírem. Spolupracoval například na vývoji superpočítače Amálka pro český kosmický program a podílel se na vývoji softwarů pro Evropskou kosmickou agenturu či NASA. Dnes působí jako ředitel společnosti Sprinx, která na příchod nové ekonomické éry v podobě Průmyslu 4.0 připravuje malé i velké firmy.

Na českém trhu nyní funguje 290 center, počet loni stoupl o pětinu. Poskytují služby zákazníkům z celého světa, 35 % zaměstnanců oboru tvoří cizinci. Čtvrtina center dokonce zaměstnává více cizinců než Čechů. Šest z deseti zaměstnanců jsou takzvaní mileniálové, tedy lidé, kteří v roce 2000 a později dosáhli dospělosti. V letošním roce centra předpokládají růst počtu zaměstnanců o 11 procent.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama