foto: Shutterstock

Ve Švédsku budou testovat autonomní náklaďáky v běžném provozu

Věci chytřeAktuality 2 min čtení

Firma Scania začne ve Švédsku testovat autonomní nákladní vozidla na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem. Nákladní vozidla budou nasazena do komerčního provozu pro potřeby její dceřiné společnosti a budou přepravovat náklad pro výrobní operace firmy. Ve druhé polovině tohoto roku plánuje firma rozšířit testy tak, aby zahrnovaly celou trasu mezi Södertälje a Helsingborgem.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Firma Scania začne ve Švédsku testovat autonomní nákladní vozidla na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem. Nákladní vozidla budou nasazena do komerčního provozu pro potřeby její dceřiné společnosti a budou přepravovat náklad pro výrobní operace firmy. Ve druhé polovině tohoto roku plánuje firma rozšířit testy tak, aby zahrnovaly celou trasu mezi Södertälje a Helsingborgem.

Související článek

V Jižní Koreji zkoušeli autonomní létající taxi

Jihokorejský Soul zažil na začátku listopadu premiéru - nad městem se proháněl dvoumístný autonomní dronový taxík. Podle plánů jihokorejské vlády by podobná podívaná měla být běžnou záležitostí už v roce 2025.

Testy budou zahrnovat technologii podle úrovně 4 na pětibodové stupnici organizace SAE, což znamená, že jízda aut vozidel probíhá autonomně, ale z bezpečnostních důvodů na ni dohlíží řidič. Během testů bude v kabině také zkušební technik, jehož úkolem bude sledovat a ověřovat informace přenášené do vozidla ze senzorů umožňujících autonomní řízení.

„V USA i v Číně již probíhají testy nákladních vozidel podle úrovně 4 na veřejných komunikacích, ale pokud vím, je Scania vůbec první společností v Evropě, která testuje tuto technologii na dálnici a s užitečným zatížením," uvedl Hans Nordin, který je ve Scanii odpovědný za projekt Hub2Hub.

V dalších letech chce firma technologii otestovat i v dalších evropských zemích a v Číně. Již od roku 2017 Scania testuje v Austrálii autonomní nákladní vozidla pro přepravu nákladu v těžebním průmyslu. „Zkušenosti získané z těchto testů ukazují, že autonomní vozidla se mohou za pár let stát nedílnou součástí přepravy nákladu v uzavřených oblastech, jako jsou doly a terminály," dodal Nordin.

Podle Nordina je takzvaná Hub2Hub přeprava – jízda po dálnici mezi překládacími centry – prvním druhem přepravy na veřejných komunikacích, kterou mohou začít vykonávat autonomní vozidla. Uvedena na trh by mohla být již do pěti let. Nasazení autonomních vozidel na silnicích s obousměrným provozem a v městském prostředí však bude trvat déle.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama